Altres

La UdG impulsa un segell pioner perquè les empreses donin suport a la cultura

La Fundació Catalunya Cultura i la Càtedra de Responsabilitat Social Universitària de la UdG han creat aquesta distinció, que ja capta interès a l’Estat

Als Estats Units, la connexió d’èxit entre el sector empresarial i la universitat és molt corrent. Aquí, aquesta simbiosi natural no és tan habitual, però hi ha exemples, com el que està impulsant la Fundació Catalunya Cultura en col·laboració amb la Càtedra de Responsabilitat Social Universitària de la Universitat de Girona, que donen fe de com es poden portar a terme projectes exemplars. Per pioners i referencials, com és el cas, ja són molts els que hi tenen posat un ull a sobre.

Constituïda l’any 2014, la Fundació Catalunya Cultura va néixer amb la voluntat d’impulsar un nou marc de col·laboració entre el sector privat, la societat civil i la cultura, amb la intenció de promoure la creació de nous instruments de finançament que permetin desenvolupar i mantenir projectes i activitats d’àmbit cultural. Una aliança entre cultura i empresa que té un nou agent, la implicació de la universitat, en un dels eixos principals que està impulsant: el segell d’empresa o entitat compromesa amb la cultura, que ha creat en col·laboració amb la Càtedra de Responsabilitat Social Universitària de la Universitat de Girona.

Es tracta d’un segell pioner al territori en què empreses i entitats podran optar per primera vegada perquè una comissió d’experts independents avaluïn el seu compromís amb la cultura. La comissió està constituïda per quatre membres de reconegut prestigi en l’àmbit de la cultura i l’empresa, com són Salvador Sunyer (director de Temporada Alta), Joan Torras (director general de Fundació Vila Casas), Gemma Avinyó (directora adjunta de Fundació Sorigué) i un membre de la càtedra. Actualment, com expliquen Maite Esteve, directora de la fundació, i Maria Rosa Terradellas, directora de la càtedra, s’estan avaluant una sèrie de candidats que seran els primers a obtenir aquest certificat que “vol avalar el lideratge, l’excel·lència i el compromís de l’empresa que l’obté, reconeixent públicament la seva acció transformadora i les bones pràctiques”.

El segell, com subratlla Maite Esteve, s’ha creat per reconèixer empreses o entitats que donen suport a la cultura “amb un distintiu de prestigi davant la societat” i “oferir-los una participació activa en l’ecosistema amb aliances estratègiques en l’àmbit cultural”. Tot i que tot just estan en fase pilot, a punt d’anunciar les primeres empreses que obtindran el segell, estimen que ha despertat molt interès en el sector empresarial, fins i tot en l’àmbit estatal.

Confiança, consistència i coherència

El segell té un cost de 500 euros i, per aspirar a obtenir-lo, les empreses i entitats hauran de seguir un procediment d’obtenció molt simple que s’explica a les bases publicades al web de la fundació. Aquest procediment d’obtenció es basa en tres C: confiança (tot el que aporta l’empresa se suposa vertader), consistència (principi de no contradicció en les avaluacions) i coherència (respecte al volum empresarial i el suport a la cultura). Té una validesa de tres anys i serà atorgat a aquelles empreses i entitats que, havent cursat la seva sol·licitud, hagin superat el procés d’avaluació establert a les bases.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.