El caos ordenat de Brinkmann
El pintor malagueny Enrique Brinkmann (1938) ha estat un nom habitual en moltes de les exposicions col·lectives de la galeria Horizon de Colera, on avui obre –sense inauguració, com a mesura preventiva per la pandèmia– una mostra individual del seu treball recent, que inclou una sèrie d’obres titulades Mesolíticos. Són vuit obres sobre paper, de petit format, a les quals s’afegeixen uns quadres de tècnica mixta sobre contraxapat i altres sobre tela de diversos formats. La galeria dirigida per Ralph Bernabei i Silvy Wittevrongel obre amb aquesta exposició una nova temporada, a punt de celebrar, l’any vinent, el seu 30è aniversari, com un dels últims reductes de l’art contemporani més lliure i valent de l’estiu empordanès. L’exposició de Brinkmann estarà oberta fins al 12 d’agost, i la galeria obre de dimecres a diumenge, entre les 18 i les 21 h.
Durant més de seixanta anys de trajectòria artística, amb incursions puntuals en altres àmbits com ara la política –va ser senador de la primera legislatura democràtica, el 1977–, Enrique Brinkmann ha fet exposicions en diversos països i la seva obra forma part de col·leccions d’institucions i museus tan importants com ara el MoMA de Nova York, on hi ha la seva Processó (1962).
Les obres de Brinkmann són un joc de contraris, que ell descriu com un caos amb molt d’ordre. “Totes les meves obres sorgeixen d’una manera una mica caòtica i és llavors quan comença el procés creatiu i m’obstino a buscar l’equilibri –explica Brinkmann–. Tracto de posar-hi un ordre, però gairebé sempre el torno a desordenar. Construcció i destrucció són dos constants a la meva feina, m’agrada que sempre hi siguin presents.”