Cinema

Virtualitat projectada

El 13è Seminari Internacional sobre els antecedents i orígens del cinema se celebra després d’ajornar-lo per la pandèmia i agafa encara més relleu en adaptar-se en format híbrid i centrar-se, com així estava establert, en els mons virtuals. Amb la voluntat de plasmar els ponts que s’estableixen entre el present i el passat, Àngel Quintana, director del seminari que se celebrarà a partir de demà a la Universitat de Girona amb la col·laboració del Museu del Cinema, explica que la trentena de ponències que hi tindran lloc “demostraran que allò que ens pot semblar tan nou als contemporanis no ho és tant, amb invents i propostes tecnològicament diferents però amb el mateix concepte”. Sense anar més lluny, la conferència inaugural, a càrrec de Martin Barnier de la Universitat de Lió, tractarà de les atraccions que proposen als espectadors viure realitat immersives, ja des del segle XVIII i fins a l’actualitat. El 3-D o el mapping són altres efectes que els pioners del cinema ja van plantejar, com es parlarà al seminari. Per primera vegada des del 1999, el Seminari no serà totalment presencial i en obrir-se virtualment el nombre d’inscrits s’ha triplicat fins a 240 en total, com detalla Jordi Pons, director del Museu del Cinema. Entre les activitats obertes al públic destaca la projecció d’una quinzena d’obres essencials de Segundo de Chomón amb música al piano de Joan Pineda, coincidint amb el 150è aniversari del cineasta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.