Teatre compromès, accessible i divers
Els gallecs Chévere porten a Girona el seu espectacle sobre el ‘Prestige’, amb recursos d’ajuda visual i auditiva
La companyia gallega Chévere porta aquest vespre al Teatre Municipal de Girona el seu espectacle N.E.V.E.R.M.O.R.E., presentat com un “viatge emocional”, a partir d’un important treball documental, a la catàstrofe mediambiental del vaixell petrolier Prestige, que fa vint anys va provocar una immensa marea negra a les costes gallegues. Chévere, amb un llarg historial de teatre compromès guardonat amb el Premio Nacional de Teatro 2014, va estrenar aquesta obra el setembre passat i ara n’està fent una gira per l’Estat espanyol, que recentment va incloure diverses dates al Teatre Lliure. La representació d’aquest vespre al Teatre Municipal de Girona (20 h, de 8 a 20 euros) és una funció accessible, amb audiodescripció, subtítols, bucle magnètic individual i so amplificat amb auriculars, per oferir diferents opcions a les persones amb dificultats de visió o d’audició. Gràcies al projecte Teatro Accesible , el Municipal també podrà oferir aquests serveis en la funció de La batalla de los ausentes, de La Zaranda, el dia 1 d’abril.
Un tast de Roger Pera
L’associació Culturejant ha organitzat avui a la sala polivalent de Castell d’Aro (20.30 h, taquilla inversa) un tast del nou espectacle que l’actor Roger Pera estrenarà a l’abril al Teatre del Raval de Barcelona. Es tracta del monòleg Èxit, el musical de la meva vida, basat en el seu llibre autobiogràfic Èxit, on tot comença ( Angle Editorial ). Codirigit per ell i el seu pare, Joan Pera, el monòleg és un joc de miralls entre realitat i ficció, amb l’actor recreant al piano alguns dels seus papers en el teatre musical.
‘Classe’, a Lloret de Mar
La companyia Sixto Paz Produccions i La Villarroel presenten avui al Teatre de Lloret de Mar l’obra Classe (20 h, 18 euros), una comèdia dirigida per Pau Carrió i interpretada per Pol López, Pau Roca i Carlota Olcina, sobre una reunió explosiva entre una mare, un pare i un mestre, en una aula plena de cadires petites, per parlar del futur d’un alumne de nou anys perquè té dificultats per aprendre.