Cultura
644.352 consultes al DIEC2 per Internet
L'edició de paper ha venut 17.000 exemplars
No s'ho creuen ni a l'Institut d'Estudis Catalans (IEC). Des que el passat 18 d'abril, uns dies abans de la diada de Sant Jordi, es va penjar a Internet, amb consulta lliure, la segona edició del seu Diccionari (el DIEC2), ja ha rebut 644.352 consultes, exactament, fins ahir dimarts a les cinc de la tarda. La xifra suposa una mitjana de més de 15.300 consultes per dia. "No tenim gaires exemples per comparar-nos, però creiem que es moltíssim", diuen des de l'Institut, que remarquen que no es tracta d'un mitjà de comunicació: "És tot un diccionari i alhora no és més que un diccionari", remarca el president de l'IEC, Salvador Giner, que es declara "aclaparat" per la bona acollida.
O la llengua catalana desperta moltes passions o desperta molts dubtes. O segurament totes dues coses. Sigui com sigui, el cas és que el diccionari normatiu de l'acadèmia nacional ha superat l'escull d'una primera edició que va néixer coixa i envoltada de crítiques. Aquesta segona s'ha convertit de la nit al dia en un autèntic referent ciutadà... "i brillen per la seva absència les crítiques de fons al contingut", afegeix Giner.
El DIEC2 en línia, a més, ha hagut de compartir protagonisme totes aquestes setmanes amb la versió de paper, que des del seu llançament al carrer el 31 de març passat no ha deixat de sortir en algunes llistes de premsa entre els títols més venuts de no-ficció. Segons fonts editorials -l'obra l'han publicat conjuntament el Grup 62 i Enciclopèdia Catalana-, les vendes d'aquesta segona edició ja se situen al voltant dels 17.000 exemplars, a l'espera de comptabilitzar les últimes devolucions de llibreries de la campanya de Sant Jordi: "Pot variar una mica, però no gaire", adverteixen.
Doble consum
Aquesta xifra també és valorada, tant des de l'Institut com des del terreny editorial, com un autèntic èxit. Si segueix el ritme de vendes, i comptant amb la campanya de Nadal, els segells implicats en l'operació de comercialització creuen que en un any es pot esgotar el tiratge inicial de 30.000 exemplars. I cal tenir present que no es tracta d'una obra barata: el preu de venda és de 67 euros. "La gent ha optat per tenir l'obra a la prestatgeria, encara que ja disposessin de la primera edició o d'altres diccionaris, i al mateix temps per consultar-la per Internet", diu Giner.
Pel mateix Giner, tot plegat és molt bona notícia, tant per a l'IEC com per al país: "Vol dir que la llengua gaudeix de més bona salut del que sovint es diu. Quan hi ha un bon producte, la gent hi respon amb entusiasme, cosa que contrasta, per exemple, amb l'abstencionisme electoral". Millor la llengua que la política?
O la llengua catalana desperta moltes passions o desperta molts dubtes. O segurament totes dues coses. Sigui com sigui, el cas és que el diccionari normatiu de l'acadèmia nacional ha superat l'escull d'una primera edició que va néixer coixa i envoltada de crítiques. Aquesta segona s'ha convertit de la nit al dia en un autèntic referent ciutadà... "i brillen per la seva absència les crítiques de fons al contingut", afegeix Giner.
El DIEC2 en línia, a més, ha hagut de compartir protagonisme totes aquestes setmanes amb la versió de paper, que des del seu llançament al carrer el 31 de març passat no ha deixat de sortir en algunes llistes de premsa entre els títols més venuts de no-ficció. Segons fonts editorials -l'obra l'han publicat conjuntament el Grup 62 i Enciclopèdia Catalana-, les vendes d'aquesta segona edició ja se situen al voltant dels 17.000 exemplars, a l'espera de comptabilitzar les últimes devolucions de llibreries de la campanya de Sant Jordi: "Pot variar una mica, però no gaire", adverteixen.
Doble consum
Aquesta xifra també és valorada, tant des de l'Institut com des del terreny editorial, com un autèntic èxit. Si segueix el ritme de vendes, i comptant amb la campanya de Nadal, els segells implicats en l'operació de comercialització creuen que en un any es pot esgotar el tiratge inicial de 30.000 exemplars. I cal tenir present que no es tracta d'una obra barata: el preu de venda és de 67 euros. "La gent ha optat per tenir l'obra a la prestatgeria, encara que ja disposessin de la primera edició o d'altres diccionaris, i al mateix temps per consultar-la per Internet", diu Giner.
Pel mateix Giner, tot plegat és molt bona notícia, tant per a l'IEC com per al país: "Vol dir que la llengua gaudeix de més bona salut del que sovint es diu. Quan hi ha un bon producte, la gent hi respon amb entusiasme, cosa que contrasta, per exemple, amb l'abstencionisme electoral". Millor la llengua que la política?
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.