Cultura

Els joves catalans prefereixen connectar-se a Internet que mirar la televisió

Per als més joves la televisió sembla un referent per aprendre "models de conducta i valors socials"

El 63% dels adolescents catalans tenen televisor propi i miren tots els programes que volen, segons un estudi realitzat pel Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC). L'estudi, Preferències i expectatives dels adolescents relatives a la televisió a Catalunya, s'ha dut a terme a partir d'una enquesta entre 5.140 adolescents, d'entre 12 i 16 anys, matriculats en centres d'Ensenyament Secundari Obligatori (ESO) públics i concertats catalans, durant el curs escolar 2005-2006. Amb tot, malgrat ser una de les activitats que més temps els ocupa, se situa en el setè lloc entre les seves preferències, per sota d'altres hàbits com estar amb els amics, en primer lloc, les diverses aficions, escoltar música, connectar-se a Internet, fer coses amb l'ordinador, fer esport o estar amb la mare.

El 48,7% dels adolescents es declaren consumidors mitjans de televisió, mentre que el 25% afirma consumir bastant aquest mitjà i només el 2,9% manifesta que pràcticament mai no miren la televisió, el 16,7% ho fa poc i el 6,7% molt. El 63% disposa de televisor propi, i gaudeix d'una alta autonomia en el seu consum.

Quant a les hores de consum, els enquestats estan una mitjana d'entre 2,2 i tres hores davant del televisor, que puja fins a les quatre hores els caps de setmana, sent els nois, amb 21,02 hores davant les 19,42 hores de les noies, els que més hores acumulen al llarg de la setmana. Amb tot, malgrat ser una de les activitats que més temps els ocupa, se situa en el setè lloc entre les seves preferències, per sota d'altres hàbits com estar amb els amics, en primer lloc, les diverses aficions, escoltar música, connectar-se a Internet, fer coses amb l'ordinador, fer esport o estar amb la mare.

En el moment de realitzar-se l'enquesta, Aquí no hay quien viva, Los Simpson, Ventdelplà, Los Serrano, Aída i Pasión de Gavilanes eren els productes televisius més seguits pels adolescents catalans.
L'objectiu de l'estudi, coordinat pel professor de la Universitat de Girona (UdG) Ferran Casas i que avui s'ha presentat a Tarragona, ha estat conèixer les actituds i preferències dels adolescents respecte a la televisió. Per als més joves la televisió sembla un referent per aprendre "models de conducta i valors socials", en contra de l'opinió "generalitzada" que amb la televisió s'aprenen "poques coses importants o d'utilitat" per a la vida, segons Casas.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.