Música

Crònica

Beatles Weekend

Els Beatles d’abans dels Beatles

L’any 1963, quan The Beatles van enregistrar per a Parlophone el seu primer LP, Please, please me, van evocar el so de les sessions als clubs Casbah i Cavern de Liverpool, on van realitzar-hi més de tres-cents concerts abans i després de l’estada a Hamburg. En aquells directes, Pete Best –fill de la propietària del Casbah– tocava la bateria. El músic, però, va ser acomiadat de la banda i substituït per Ringo Starr. Alguns biògrafs diuen que va ser apartat per la gelosia de Paul McCarney i altres perquè era un bateria discret. Pete Best va viure amb tràgica frustració l’ èxit posterior de la banda. Va abandonar la bateria, va treballar de flequer i va ser funcionari de l’Estat britànic. Pete Best té actualment 81 anys i porta vint anys tocant amb la seva banda temes de l’època del Casbah i el Cavern. Arran de l’edició de l’Anthology i de la recuperació de vells enregistraments inèdits de The Beatles va convertir-se en milionari. Va crear la seva banda i ara toca arreu del món com el cinquè Beatle. Best va tocar dissabte al Beatles Weekend, on va mostrar al Molinet de l’Estartit que va tenir un temps efímer de glòria. El repertori del seu directe se centra en peces de 1962 i 1963, com si amb elles volgués demostrar que hi va haver una banda en la qual Lennon/McCartney van fer les primeres composicions, amb l’skiffle i el rock and roll dels cinquanta com a base de tot el que vindria després. Best va obrir el concert amb Rock & Roll Music –un tema de Chuck Berry popularitzat després per la banda– i va tancar-lo amb Twist and Shout, gravat primer per The Top Notes. Al llarg d’hora i mitja, la formació composta per dues guitarres, un baix i dues bateries –Pete Best i el seu germanastre, Roag– va treure de l’oblit algunes peces fonamentals com Cry for a shadow, instrumental de quan la banda s’anomenava The Beat Brothers i tocava amb Tony Sheridan. Del temps d’Hamburg també va sonar la versió de la cançó popular escocesa My Bonnie. El so Beatle va esclatar amb temes pioners com P.S. I Love you, Like dreamers do, I saw her standing there i lògicament Love me do. Entre les versions va haver-hi Roll over Beethoven, de Chuck Berry; Please Mr. Postman, de The Marvelettes, i Lucille i Kansas City, de Little Richard. Best només va sortir un moment al centre de l’escenari per reivindicar la seva denominació d’origen i els fans de certa edat que omplien les grades van acomiadar-se satisfets d’haver vist en directe el Beatle que mai va poder ser.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

MÚSICA

El 25è Mercadisc guixolenc, fira de col·leccionistes musicals, diumenge

SANT FELIU DE GUÍXOLS

El museu que recupera l’art de la censura soviètica

Nukus (Uzbekistan)
CRÒNICA

Amors còsmics a Tàrrega, de nou

COMUNICACIÓ

Un nou concurs musical i el retorn dels Òscars, entre les novetats del 3Cat

SANT JOAN DESPÍ

El Truffaut estrena temporada amb un cicle d'Alfred Hitchcock

GIRONA
MÚSICA

Cancel·len el festival Reggus d’aquest cap de setmana per la pluja

REUS
Cultura

Identificada una punta de llança de fa més de 50.000 anys a l’Abric Romaní de Capellades

Capellades

L’Ajuntament rep en cessió ‘Retrat de Miquel Oliva Vilar’, de Ricard Guinó

GIRONA
Jordi Savall
Músic

“La música és el camí més curt per dialogar amb altres cultures”

Bellaterra