Arts escèniques

Una gira històrica per al Cor de Noies

El Cor de Noies de l’Orfeó Català està de gira pel Canadà, Irlanda i Àustria amb l’espectacle dels acròbates australians Gravity & Other Myths que va inaugurar el Grec

El Cor de Noies de l’Orfeó Català, dirigit per Buia Reixach, està fent durant el mes de juliol una gira per Montreal (Canadà), Galway (Irlanda) i Graz (Àustria) amb la companyia australiana d’acròbates Gravity & Other Myths –literalment, la gravetat i altres mites: un bon nom per a un grup d’acrobàcia–, amb la qual el cor català ja va inaugurar a final de juny el Festival Grec de Barcelona, posant en escena l’espectacle The Pulse, que ara volta per dos continents. “Tots els cors del Palau de la Música han viatjat força, però aquesta és probablement la gira més gran”, explica Reixach per telèfon des de Galway, on el Cor de Noies ha estat tota aquesta setmana, fins demà. Després tornaran a Barcelona quatre o cinc dies, i del 28 de juliol a l’1 d’agost faran a Graz l’última etapa d’aquesta gira internacional, que va començar a Montreal, on van actuar amb un gran èxit al festival Complètement Cirque del 5 al 8 de juliol, pocs dies després d’inaugurar el Grec. En total, hauran fet 18 funcions de The Pulse.

El Cor de Noies de l’Orfeó Català, fundat l’any 2000, està format per 42 cantaires que tenen entre 16 i 25 anys, i a cada destinació d’aquesta gira n’hi participen 36. “Ara mateix tenim tres menors en el cor, però la resta són molt autònomes. Generalment, tenen els matins lliures per a elles, per voltar i fer una mica de turisme, i la feina es concentra a la tarda i al vespre. Potser és més dur mentalment que no pas físicament, perquè s’han de conscienciar que han de descansar i estar ben preparades per a l’espectacle, encara que estiguem parlant de noies joves a qui potser els vindria de gust sortir a la nit a fer una cervesa. Però se les tracta i se’ls exigeix com si fossin professionals”, explica Reixach.

La proposta inicial era participar només en les representacions al Teatre Grec de Barcelona. “En Cesc [Casadesús, director del Grec] volia portar The Pulse al festival i calia un cor femení. En vam començar a parlar el 2021, quan em van enviar un vídeo de l’espectacle i el vaig trobar magnífic. L’estiu del 2022, em van convidar a veure l’espectacle al Festival d’Edimburg i va haver-hi molt bona sintonia amb la companyia australiana, que ens va proposar fer també la gira per Galway i Graz. Montreal va sorgir més tard”, explica la directora, que veu aquest projecte com un excel·lent repte artístic per al cor, interactuant amb els acròbates i sumant, en total, unes seixanta persones en escena. “Les noies han sortit completament de l’estil habitual d’un cor clàssic: aquí no hi ha ni vestits negres, ni carpetes ni res, i també han d’improvisar en molts moments.” No és la primera vegada que surten de la seva “zona de confort”: just abans de la pandèmia, el cor va col·laborar amb la companyia basca de dansa contemporània Kukai Dantza i, més recentment, amb Maria Arnal i Marcel Bagés al festival Sónar 2022. A Graz, actuaran al festival La Strada, on a més de les representacions de The Pulse, el cor també participarà, cantant cançons catalanes, en l’espectacle de carrer Entrada al paradís, que el dia 29 convertirà la plaça principal de la ciutat en un gran agermanament entre artistes de diversos països.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.