Cultura
Unes 6.000 persones visiten la fira de Clics Playmobil
Un diorama amb 3.200 peces sobre la guerre de Secessió nord-americana, marca un rècord en aquesta afició
Unes 6.000 persones han visitat aquest cap de setmana la fira que l'Associació Espanyola de Col·leccionistes de Playmobil ha organitzat a Barcelona i que incloïa un diorama amb 3.200 clics de la batalla de Gettysburg, de la Guerra de Secessió nord-americana, la concentració de ninots més important feta fins ara.
El president de l'entitat, Javier Sagredo, ha valorat avui a Efe "molt positivament" l'esdeveniment i ha remarcat que amb l'escenificació de la batalla de Gettysburg s'ha aconseguit "tot un rècord" a Espanya, amb peces que representen tropes sudistes, nordistes i auxiliars.
Durant tres dies, el públic que ha acudit fins a la facultat de Química de la Universitat de Barcelona ha pogut veure des de muntatges relacionats amb el llunyà Oest o els pirates a altres que han de veure amb l'Imperi Romano, el món del circ o la misteriosa selva amazònica.
A la fira, els més petits -que aquest any han estat més de 2.000- han pogut, així mateix, participar en diferents activitats en una zona de "pinta i acoloreix" i en tallers de transformació de figures, entre d'altres.
Els més grans, de la seva banda, han pogut adquirir les últimes novetats de la factoria Geobrä i mantenir contactes entre ells o, fins i tot, amb un venedor de clics de Malta.
Encara que impulsada per un grup de socis catalans, per poder muntar els diferents diorames de la fira s'ha comptat, segons remarca Sagredo, amb l'ajuda d'associats procedents d'altres punts de l'Estat com Aragó, Andalusia o Madrid.
Els ninots de Playmobil es van introduir al mercat espanyol en l'any 1976 i des d'aleshores tenen milers de seguidors, que intenten reunir-se dues vegades l'any, a l'abril a Madrid i al setembre a la capital catalana.
Malgrat que l'afició pugui semblar cosa de nens, els membres de l'Associació de col·leccionistes no amaguen que el gruix d'aquesta comunitat "són nostàlgics d'uns trenta anys".
El president de l'entitat, Javier Sagredo, ha valorat avui a Efe "molt positivament" l'esdeveniment i ha remarcat que amb l'escenificació de la batalla de Gettysburg s'ha aconseguit "tot un rècord" a Espanya, amb peces que representen tropes sudistes, nordistes i auxiliars.
Durant tres dies, el públic que ha acudit fins a la facultat de Química de la Universitat de Barcelona ha pogut veure des de muntatges relacionats amb el llunyà Oest o els pirates a altres que han de veure amb l'Imperi Romano, el món del circ o la misteriosa selva amazònica.
A la fira, els més petits -que aquest any han estat més de 2.000- han pogut, així mateix, participar en diferents activitats en una zona de "pinta i acoloreix" i en tallers de transformació de figures, entre d'altres.
Els més grans, de la seva banda, han pogut adquirir les últimes novetats de la factoria Geobrä i mantenir contactes entre ells o, fins i tot, amb un venedor de clics de Malta.
Encara que impulsada per un grup de socis catalans, per poder muntar els diferents diorames de la fira s'ha comptat, segons remarca Sagredo, amb l'ajuda d'associats procedents d'altres punts de l'Estat com Aragó, Andalusia o Madrid.
Els ninots de Playmobil es van introduir al mercat espanyol en l'any 1976 i des d'aleshores tenen milers de seguidors, que intenten reunir-se dues vegades l'any, a l'abril a Madrid i al setembre a la capital catalana.
Malgrat que l'afició pugui semblar cosa de nens, els membres de l'Associació de col·leccionistes no amaguen que el gruix d'aquesta comunitat "són nostàlgics d'uns trenta anys".
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.