Música
Madonna fa ballar un milió i mig de persones a Copacabana
La cantant tanca ‘Celebration tour’ amb un concert gratuït a Rio de Janeiro, el més multitudinari de la seva carrera
Barcelona va acollir dues actuacions de la gira el novembre de l’any passat
La cantant nord-americana Madonna ha convertit la platja de Copacabana de Rio de Janeiro en la discoteca més gran del món amb un històric concert que ha tingut lloc aquest dissabte a la nit. Hi han assistit aproximadament un milió i mig de persones, que no han parat de ballar en dues hores i mitja d’espectacle, segons informa Efe.
La reina del pop no ha deixat alenar als seus admiradors i ha anat encadenant un darrera l’altre els principals èxits dels seus 40 anys de carrera davant un públic intrigat, amb molta presència de dones i persones del col·lectiu LGTBI. La diva de 65 anys els que han esperat fins a dotze hores per veure-la i s’ha acostat al públic diverses vegades per les tres passarel·les que sortien del gegantí escenari de 812 metres quadrats, muntat a la sorra de la platja més coneguda del Brasil. També hi havia centenars d’embarcacions fondejades davant de l’escenari.
La cantant nord-americana, com en totes les presentacions, ha canviat diverses vegades de vestuari durant l’espectacle i ha portat fins i tot un vestit amb els colors groc i verd de la bandera brasilera, els mateixos amb què portava les ungles pintades.
Madonna ha declarat el seu amor al país i ha dit que no hi havia un lloc millor per al concert que la platja de Copacabana. Amb el concert d’aquest dissabte, Madonna posa fi a la gira de commemoració dels seus 40 anys de carrera, Celebration Tour, en què fa un repàs de tota la seva carrera amb els seus èxits més grans, com Like a virgin, Vogue, Holiday o Like a prayer. Els dies 1 i 2 de novembre del 2023, la gira va passar pel palau Sant Jordi de Barcelona en dos concerts memorables.
El concert a Copacabana ha estat històric per a Madonna, que mai havia actuat per a un públic tan nombrós, però també per a Rio de Janeiro, que ha rebut centenars de milers de visitants i s’ha beneficiat d’un impacte econòmic de 56 milions d’euros amb un únic esdeveniment musical. Tot i que les autoritats encara no han divulgat el públic al final del concert, el més probable és que l’artista nord-americana hagi superat la marca que van aconseguir els britànics Rolling Stones el febrer del 2006, quan van atraure 1,5 milions de persones també a la platja de Copacabana.