Cultura

Mor Marcel Marceau, considerat el millor mim del món

París

Marcel Marceau, el mim més famós del món, ha mort a França, als 84 anys. La notícia l'ha feta pública la seva família, que no ha detallat les causes de la seva mort. Les actuacions de Marceau i el seu llenguatge de gestos l'havien fet considerar com el millor mim del món.
Impulsor de l'Escola Internacional de Mimodrama de París, va rebre distincions de diferents països, entre els quals la Legió d'Honor francesa. També va ser elegit membre de l'Acadèmia de les Arts de Berlín.

Marceal Marceau va néixer el 1923 a Estrasburg i el seu interès pel món artístic s'inicia en el cine mut de Chaplin, Buster Keaton i Harold Lloyd. Marceau originalment s'anomenva Mangel però va canviar de cognom per escapar durant la Segona Guerra Mundial de la persecució dels jueus pels nazis, que van assassinar el seu pare el 1944, deportat al camp de concentració d'Auschwitz.

El 1946 va entrar en l'escola d'art dramàtic Charles Dullin, on va travar una relació especial amb el professor Etienne Decroux i un any més tard va crear el personatge de Bip, un ésser marcat per la sensibilitat i la poesia que li va permetre explorar la societat moderna centrant-se en la seva dimensió tràgica. Amb la cara blanca, els pantalons amples i la camisa marinera va marcar els escenaris amb clàssics com El fabricant de màscares o Adolescència, maduresa, vellesa i mort.

En el cinema va treballar amb el director Roger Vadim a Barbarella (1968) i amb Mel Brooks a La dernière folie (1976), dues cintes que van contribuir encara més a la seva fama internacional. El 1978 va crear a París una escola de mim en què ensenyava la gramàtica d'aquest art per perpetuar el relleu. El seu lema era que "la paraula no és necessària per expressar el que se sent en el cor".


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.