Cultura

L’AVUI.cat es dispara

L’AVUI.cat ha tornat a batre un cop més el seu propi rècord i és la quarta vegada que ho fa en el que portem d’any. Durant el passat mes de maig hi van accedir un total de 215.792 navegadors únics (persones diferents que han entrat a l’AVUI.cat almenys una vegada durant aquest període), una xifra que significa un increment de més de 14.000 usuaris respecte al mes anterior.

Així doncs, amb aquestes dades l’edició electrònica de l’AVUI és la que ha registrat un increment més important –tant en percentatge com en xifres absolutes– de totes les que es publiquen en català. De fet, a la xifra de navegadors únics cal sumar-hi prop de 800.000 visites mensuals, que han generat un total de 3,7 milions de pàgines vistes. Totes aquestes dades provenen del mesuratge oficial que auditen conjuntament l’Oficina de Justificació de la Difusió (OJD) i Nielsen Online.

En un període de només mig any, l’AVUI.cat ha crescut més d’un 20 per cent, un increment que consolida el mitjà com una de les referències principals de l’actual panorama comunicatiu a Catalunya.

Èxit de les novetats
Aquesta progressió extraordinària de l’AVUI.cat es basa en l’actualització permanent de les notícies i l’autonomia informativa dels continguts, que s’ofereixen en formats diversos (text, àudio o vídeo), amb una presència preponderant de la producció pròpia, tant informativament com en els canals de participació.

De tota manera, cal destacar la contribució de les darreres novetats a les xifres globals. Especialment, la incorporació d’un conjunt de diccionaris en línia (català-anglès, català-castellà, sinònims i llengua catalana) que s’ofereixen –de forma gratuïta per a l’usuari– gràcies a un acord de col·laboració entre la Corporació Catalana de Comunicació (CCC), empresa editora de l’AVUI, i el grup Larousse.
Encara més vistosa ha sigut l’excel·lent acollida que han tingut els blogs que l’AVUI.cat ofereix gratuïtament als seus usuaris des de la diada de Sant Jordi. En menys de dos mesos ja s’hi han afegit 130 bloguers, alguns dels quals han aconseguit aplegar un públic nombrós, fidel i participatiu.

Una tercera novetat que ha contribuït a l’èxit del mitjà ha sigut la creació d’Aterrassa.cat, que en poques setmanes de vida s’ha convertit en el diari electrònic de referència en l’àmbit de Terrassa i comarca. L’Aterrassa.cat és la primera iniciativa del projecte d’expansió territorial de la CCC.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.