Crítica
pop
Nits d'insomni
El festival In-Somni ha celebrat aquest cap de setmana cinc anys d'implantació a la programació de festivals de la ciutat de Barcelona. La festa d'inauguració va ser dijous a la sala Razzmatazz 2 amb un doble cartell eclèctic i obert, tal com ha demostrat ser durant aquests cinc anys l'esperit de l'In-Somni. D'una banda, hi va actuar el grup de l'Eliana Litoral, amb Pua Roca (La Habitación Roja) al capdavant i acompanyat per artistes que combinen la seva tasca en altres projectes, com ara Tachenko, Autumn Comets, Abraham Boba i, fins i tot, Patti Smith. Es tracta d'una agrupació acústica en què els músics que hi participen tenen la premissa de ser capaços de carregar amb els seus estris, cosa que els converteix en una formació àmplia (sis components) però adaptable a qualsevol circumstància. La seva música també reivindica un esperit positiu (sí, també duen el ja inevitable ukelele) amb himnes folk-pop cantats en català sense que hi faltin versions de Mazzy Star o una simpàtica lectura del Walk like an Egyptian, de les Bangles. D'altra banda, el grup taiwanès Go Chic va mostrar tota una col·lecció de cançons pop-punk coloristes i desvergonyides, a les quals només va faltar una mica més d'implicació de l'escassíssim públic per convertir-se en la festa que la cantant Ariel Zheng reclamava des de la primera cançó. Però quan l'espai buit d'una sala és tan aclaparador resulta difícil encomanar-se a l'electro-clash simpàtic i sense més pretensions d'aquestes CSS orientals.
L'In-Somni es va acabar ahir a l'Apolo amb les propostes d'Esterotypo, Polock i Fuel Fandango. La pròxima cita amb el festival serà el mes de maig a Girona.