cultura

Crítica

música

Un Bach serè i profund

Rachel Podger va oferir al claustre de la catedral de Girona un doble recital dedicat a la integral de les partites i sonates per a violí sol de Johann Sebastian Bach.

Així, mentre el dimecres dia 6 de juliol es va poder escoltar la Sonata núm. 1 en sol menor, BWV 1001; la Partita núm. 1 en si menor, BWV 1002, i la Sonata núm. 3 en re major, BWV 1005, la violinista anglesa va deixar per al concert del dijous la Partita núm. 3 en mi major, BWV 1006; la Sonata núm. 2 en la menor, BWV 1003, i la Partita núm. 2 en re menor, BWV 1004.

En les seves interpretacions hi va haver sensibilitat, profunditat i una gran maduresa. També va mostrar una extraordinària finor en el traç de les veus, on és d'admirar la serenor i el rigor amb què va construir el discurs. Va ser admirable la gran varietat de registres tècnics i expressius de què va fer gala. Serveixi d'exemple la manera com Podger va plantejar el Presto de la Sonata núm. 1, i la Giga de la Partita núm. 2, amb una fluïdesa extraordinària i sense que res resultés atropellat ni forçat. O la solemnitat amb què va afrontar l'Allemande de la Partita núm. 1, que va contrastar de manera ponderada amb les danses més ràpides.

Això va fer que, en general, els contrastos entre temps lents i ràpids fossin sempre molt marcats, com va quedar ben palès en la Sonata núm. 2, en el pas de l'Andante a l'Allegro, aquest últim traçat amb una gran flexibilitat agògica i amb un rubato integrat de manera natural en la concepció de la peça.

Podger va extreure del seu instrument un so càlid i puríssim, posant els recursos tècnics i estilístics al servei de l'expressió i del sentit formal de les obres. Va oferir moments d'una sensibilitat deliciosa en la Sarabanda de la Partita núm. 2, i en l'Adagio de la Sonata núm. 3, de flexibilitat rítmica exquisida i contrastos dinàmics rics. Irreprotxables les fugues cristal·lines i transparents, i majestuosa la gran Ciaccona de la Partita núm. 2, que resplendeix tant per la seva imponent arquitectura com pels detalls, i que Rachel Podger va recórrer amb una delectació assossegada.

Rachel Podger
Claustre de la catedral de Girona, dies 6 i 7 de juliol. Festival de Músiques Religioses i del Món


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
MÚSICA

Gilberto Santa Rosa: la salsa autèntica

sant feliu de guíxols
Anna Rosa Cisquella, Joan Lluís Bozzo, Miquel Periel
el "triumvirat" històric de Dagoll Dagom

“No trobaràs cap Netflix que els interessi "La memòria dels Cargols”

Barcelona
Música

Els interludis florals d’Orella d’Ós

matadepera
música

El Cruïlla obre quatre dies de música i comèdia al Parc del Fòrum

barcelona
cultura

L’antiga muralla medieval de Sant Francesc de Valls rep 2,8 milions dels fons europeus

valls
crònica

El lloc ideal perquè parlin i cantin les iaies

VILAÜR
música i salut

Els projectes ‘Vibrem’ i ‘A tocar’ utilitzen la música com element terapèutic

Girona
Cultura

Mor Bruno Zanin, protagonista d’‘Amarcord’ (1973) de Federico Fellini

ARTS ESCÈNIQUES

Núria Plana, nova directora de l’Institut del Teatre