El cava sedueix Gisela Pou
Aurora Brucart, l'ambiciosa i competitiva matriarca d'una de les caves més importants del Penedès, rep la notícia de la mort de Xavier, el seu fill més estimat, el dia que Biel, el primogènit de la nissaga, es casa. La recerca que fa per esbrinar com va morir el seu fill serveix com a fil conductor d'un viatge interior que mostra com les renúncies al món dels sentiments acaben marcant la seva vida i dels seus fills. Aquest és el fil argumental de la nova novel·la de la guionista de Castellar del Vallès Gisela Pou, El silenci de les vinyes, que Planeta va posar dimarts a la venda en català i traduïda al castellà.
La novel·la, que ahir es va presentar a un grup de periodistes amb una passejada pels llocs del Penedès que han inspirat l'autora, entre els quals destaca el nou Centre d'Interpretació del Cava de Sant Sadurní d'Anoia, ha estat rebuda a la comarca amb entusiasme. No només és un viatge als sentiments sinó també un rigorós i documentat exercici de divulgació del món del cava i de la seva història. De fet, la gran majoria de les dades i llocs que apareixen en el llibre formen part de la història del cava i de la comarca, i tot i que s'inventi la població Santa Pau, que no té res a veure amb Sant Pau d'Ordal, o amagui sota els noms de Brucart i Artur-Argemí els noms de les dues caves rivals que han marcat la història del cava, com són Codorniu i Freixenet, dos dels principals elaboradors del vi escumós del Penedès. Pou, que es dedica des de fa dues dècades a fer guions televisius, explicava ahir que “inspirar-se al Penedès és senzill” amb les històries que amaga el cava, “un personatge més de la novel·la”.