cultura

Crítica

música

Del pop al rock industrial illenc

Antònia Font és un dels pocs grups dels Països Catalans que poden oferir un ventall estilístic tan ampli sense haver-se de justificar en cap moment: la banda mallorquina es mou amb naturalitat entre el pop i la versió illenca del rock industrial, i al seu públic li sembla absolutament normal, potser perquè ja està acostumat a esperar-ho absolutament tot d'un grup que canta als robots innocents, les carreteres que no van enlloc, les coses modernes i Clint Eastwood.

Dissabte, feia goig veure tan plena la sala simfònica de l'Auditori de Girona al complet –no va haver-hi “format reduït”, com s'havia anunciat– i amb un públic tan entusiasta que coneixia al detall gairebé totes les cançons i no només els temes més coneguts de Lamparetes i dels discos anteriors, tot i que himnes com ara Alegria i Wah yeah! continuen provocant l'eufòria col·lectiva i són moments clau del concert.

L'escenografia de les Lamparetes penjades del sostre va funcionar molt bé a l'escenari gran de l'Auditori, però el so del quintet era en alguns moments excessiu per a un espai tancat i amb el públic assegut –amb nens i nenes petits en les primeres files–, en una aposta per la contundència que va anar en detriment dels matisos i de la intel·ligibilitat d'algunes lletres. Això sí, tot plegat va acabar com una gran festa, amb la gent tan entregada que Pau Debon va quedar bocabadat i va dir: “Que guai! Esteu superanimats!” Perquè vagin dient que el públic gironí és fred.

Antònia Font
Auditori de Girona, 8 d'octubre


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
cultura

Mor l’artista d’avantguarda Gerard Sala als 82 anys a Sant Joan de les Abadesses

música

L’holandès Tom Kerstens obre el 21è Festival de Guitarra Girona Costa Brava

Girona
música

La 17a edició del Vijazz porta Hiromi, Cory Henry i Lizz Wright a Vilafranca

vilafranca del penedès
Crítica

Una gravetat aleatòria

ARTS EN VIU

L’espectacle més gran de Dagoll Dagom, com a inici del comiat

BARCELONA
música

Mishima, Magalí Datzira, Ernest Crusats i Magalí Sare actuaran al terrat de La Fàbrica de Celrà

celrà
Música

Carla Bruni inaugura el festival Nits de la Duquessa de cardona

Cardona
ARTS EN VIU

La marmota vaticina que el nou musical de Nostromo serà en català a Barcelona

BARCELONA
ART

Un catàleg recull l’obra de l’artista Josep Niebla

Girona