“Cuidarem els detalls”
El nou director del Festival Jardins de Cap Roig, Juli Guiu, afirma que les noves instal·lacions estaran enllestides dues setmanes abans que Dylan obri el festival
Un centenar d'operaris treballen des del 3 de juny per instal·lar el nou escenari i la nova graderia que aquest any estrenarà el Festival Jardins de Cap Roig, coincidint amb la nova etapa que el festival empordanès inicia sota la direcció de Juli Guiu i la seva empresa, Clipper's. La previsió és que tota la infraestructura ja estigui enllestida el 2 de juliol, dues setmanes abans que inauguri el festival Bob Dylan, el dissabte 14 de juliol. “Volem fer moltes proves i acabar bé els detalls. Hi estarem molt a sobre, dels detalls, perquè al final són els que poden fer canviar la perspectiva dels assistents al festival”, afirma Guiu.
De moment, tant les grades com l'escenari ja estan força avançats. El festival guanya aquest any una mica en capacitat –126 seients més– i arribarà a les 2.118 localitats, però també vol oferir més comoditat als assistents, ja que ha augmentat la distància entre les cadires. També és més gran l'escenari, tant en amplada com en profunditat, i a la part de darrere també ha crescut l'espai destinat a camerinos.
La zona de pàrquing també s'ha ampliat i ha passat de tenir dos a tres accessos, perquè el trànsit sigui més fluid. A la plaça del castell, on El Celler de Can Roca ofereix el seu servei d'entrepans i begudes abans i després dels concerts, no hi haurà grans canvis: hi haurà una parada més de venda de tiquets i la vela de begudes serà una mica més gran. A sota del castell, la terrassa de les Monges es cobrirà i es convertirà en la Terrassa Gramona, on es podrà prendre una copa d'aquesta marca de cava, que patrocina el festival
Bones perspectives
Quan encara falta un mes perquè comenci el festival, ja s'han exhaurit les entrades de tres concerts: els protagonitzats per Manolo García, Els Amics de les Arts i Sergio Dalma. I la previsió de Guiu és que dimecres o dijous de la setmana vinent ja es pugui dir el mateix dels concerts de Dylan, Bosé, Rosario i Alejandro Sanz. Ja s'han venut gairebé un 40% de totes les entrades posades a la venda per als 23 concerts programats entre el 14 de juliol i el 18 d'agost. “Tot i la difícil situació econòmica, les vendes estan anant molt bé”, diu Guiu, que creu que la baixada d'un 9% en el preu de les entrades ha animat els compradors. Una campanya en premsa, ràdio i televisió; 2.900 banderoles penjades entre Palamós i Girona, i una gran lona publicitària a l'antic Banc d'Espanya de Girona intentaran convèncer els indecisos.