cultura

«Hem canviat el full de ruta»

Vol centrar l'activitat expositiva entorn de dos eixos, Temps de Flors i Fires, i potenciar la biennal per convertir-la en una mostra de l'art contemporani que s'està fent a la demarcació

Fa un any que és al capdavant de la Casa de Cultura i no es pot pas queixar de com li han anat les coses. Va entrar amb bon peu i una de les primeres exposicions que organitzava, la de Steve McCurry, es va convertir en l'èxit de públic més important de la història de l'entitat.

Arribar i moldre?
Va ser fantàstic. Amb els anys que fa que em dedico a la gestió cultural no m'havia passat mai una cosa així, especialment per la dimensió popular de l'obra de Steve McCurry.
I a partir d'ara?
Ens hem replantejat d'alguna manera el full de ruta de la casa. La sala d'exposicions és el cor de l'entitat perquè és cèntrica i molt accessible. A partir d'aquí hem d'omplir de continguts la Casa de Cultura.
Quins continguts?
La ciutat viu dos moments àlgids al llarg de l'any, l'exposició de flors i les Fires de Sant Narcís. A la tardor farem una exposició important per a Girona i comarques, i a la primavera, una altra de més global perquè ens visita molta gent de fora. Estem ultimant els detalls del projecte, que presentarem a la primavera, un projecte artístic molt complex i trencador, un projecte vital desenvolupat al llarg d'anys i que l'artista ha plasmat en un documental.
Cada vegada és més complicat, això de l'art.
Abans hi havia uns llenguatges molt establerts, amb uns cànons clàssics que els podies trencar, però mai no abandonaves del tot el cànon. Ara hi ha molts més llenguatges i nosaltres volem reflectir-los, estar present en el que es fa avui.
Continuem amb el full de ruta?
Els dos eixos del nostre treball seran la primavera i la tardor, Temps de Flors i Fires, però al mig continuarem fent exposicions d'artistes gironins, com la retrospectiva de Pujol Boira del setembre passat. Tenim l'avantatge de disposar de dues sales, la Fita, més petita i molt transitada i que per tant requereix un tipus determinat d'obra que la gent es trobarà sense cercar-la. A baix es pot destinar a exposicions de més renom.
D'altra banda, la fotografia ha de tenir-hi un paper destacat. Treballem estretament amb els fotoperiodistes de Girona i tenim la intenció de fer una exposició dels seus treballs cada dos anys. Una manera de superar la immediatesa.
Amb la desaparició de Caixa Girona, la Fontana d'Or ha deixat de ser un espai estrictament gironí. Creu que la Casa de Cultura ha d'ocupar aquest buit?
Els artistes actuals no tenen cap espai on penjar les seves obres. Hem rebut una allau de demandes en aquest sentit. És un problema al qual hem de donar resposta, i en aquest sentit hem decidit potenciar la biennal, volem que sigui un referent de l'art contemporani gironí. Fins ara, el que guanyava la biennal tenia el premi d'una exposició. Això canviarà i es convertirà en una mostra del que s'està fent. Amb això volem donar sortida a l'art gironí, que viu un moment complicat tant per la manca de sales com per les dificultats d'introduir alguns continguts en el mercat.
El projecte Boira continua vigent?
Des del meu punt de vista té una mancança important per poder tirar endavant, i és la falta d'acord entre totes les parts implicades


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.