Un fals culpable
Àlex Brendemühl, Nora Navas i Emma Vilarasau protagonitzaran el nou film de Pere Vilà Barceló, ‘L'artèria invisible', que es rodarà al setembre a Girona
Es basa en l'adaptació lliure la novel·la de Joaquim Vidal i Josep Valls, ‘El peatge'
El sol fet de rodar una pel·lícula en aquests temps que corren és notícia. I més encara si es fa en català, sense rebre cap mena de subvenció i impulsada més enllà de l'àrea influent que exerceix la capital. “Calen actes de coratge i aquest ho és”, certifica Pere Vilà Barceló, amb referència a l'anunciat rodatge de la seva quarta pel·lícula, L'artèria invisible. Ho diu amb coneixement de causa, després d'anys lluitant des de les trinxeres per tirar endavant projectes audiovisuals que cada cop reben més reconeixement internacional, com és el cas del seu darrer film estrenat, La lapidation de Saint Étienne (premiada a Karlovy Vary)i La fossa, produïda a través de micromecenatge, que es presentarà en el proper festival de Sevilla.
I és que el grau de satisfacció no pot ser menor atès que a més de disposar d'una història potent –basada en la novel·la de Joaquim Vidal i Josep Valls El peatge–, el cent per cent del finançament per tirar-la endavant –al voltant dels 150.000 euros, a càrrec majoritàriament de Televisió de Girona, DDM visual i Manium Produccions–, sobretot perquè tot plegat no hauria estat possible sense la complicitat de l'equip tècnic i artístic, al qual s'hi han implicat un reguitzell d'intèrprets de primera fila. En els papers principals hi destacaran els reputats Àlex Brendemühl i Nora Navas (Goya a la millor interpretació femenina per Pa negre), i el repartiment es completarà amb la presència de dos dels populars protagonistes de Polseres vermelles, Àlex Monner i Joana Vilapuig; Francesc Garrido i Emma Vilarasau, actriu fetitxe del cineasta gironí. El rodatge està previst que comenci a mitjan setembre a la ciutat de Girona i a alguns pobles de la rodalia.
‘Thriller' intimista
L'argument de L'artèria invisible se centra, a grans trets, en la falsa acusació d'abusos sexuals que pateix un polític amb problemes matrimonials i com aquest incident l'aboca a una espiral de difamacions públiques. Una història marcada pel rerefons de la crisi actual, que si bé parteix d'un component propi del thriller de suspens, aquest derivarà al terreny del drama intimista en el qual tan bé es mou el director de Pas a nivell. “Tot allò que pugui ho explicaré amb silencis. Vull aprofundir en el fons de les persones i reflectir fins a quin límit pot arribar la condició humana en situacions extremes”, remarca Vilà, que expressa la voluntat que el film pugui plantar cara als festivals i, és clar, a les sales de cinema, on li caldrà, com bé sap, encara més “coratge”.