música
teresa márquez
El so del 1714 a la Setmana de Música Antiga de Mataró
La XXXII Setmana de Música Antiga de Mataró ret homenatge, com no podria ser d'una altra manera, al so del 1714. En un any de tan intensa càrrega simbòlica com aquest era just vincular-hi el programa d'una de les cites musicals de més prestigi de la població. A més, els llaços amb el Tricentenari s'estrenyen encara més si es té en compte l'escenari principal on es fan les actuacions: la magnífica capella dels Dolors amb les obres del pintor Antoni Viladomat, considerat un dels grans artistes de l'època. En aquesta edició, tal com es va recordar durant la presentació del cartell, s'hi afegeix un nou espai: el monestir de la Immaculada Concepció de les Carmelites Descalces, que serà el marc de l'actuació del Cor Ciutat de Mataró. Precisament en aquest nou escenari, la formació hi presentarà el 15 de novembre Els mestres de capella de Santa Maria de Mataró i la música a Europa al tombant del segle XVIII i el musicòleg Francesc Cortès oferirà una xerrada prèvia per contextualitzar el recital.
La Setmana, però, començarà el 8 de novembre amb l'actuació dels Ministrers del Sabre i amb la col·laboració dels Ministrils de l'Àliga de Mataró amb un viatge musical a la Catalunya dels segles XVII i XVIII. La introducció prèvia anirà a càrrec dels musicòlegs Rafel Mitjans i Teresa Soler. El 9 de novembre serà el torn del concert Elissa, gran reyna, en què el trio format per Mireia Latorre, Peter Krivda i Núria Jaouen interpretaran el repertori musical que escoltava l'arxiduc Carles d'Àustria a Barcelona durant el seu breu govern. El darrer concert, de gran format, serà el dia 16 a la capella del Roser de la basílica de Santa Maria, a càrrec de Vespres d'Arnadí i el Barroc Ballet, amb el nom de Barcellona alla moda.