Opinió

feminitats

ada castells

Tota una lliçó de màrqueting

En el món del llibre hi ha dues temporades fonamentals per sobreviure, la més important és Sant Jordi, però la segona ja és Nadal, més serena, en el sentit que no es cremen les naus en un sol dia, però més emocionant (per dir-ho amb un verb positiu) perquè és l'última oportunitat per salvar l'any. Els editors que estan en aquest món del llibre per fer negoci ho saben i aprofiten per publicar els títols més cridaners a l'estil cuiners que surten per la tele, gurus de l'economia que surten per la tele i xerraires que surten per la tele. Ja es veu que el tret comú és molt literari. Les grans cadenes de llibreries els secunden amb aparadors bestsellerians on regna el fantasy i prestatges exclusius amb autoajuda coelhiana.

En aquest context, l'altre dia em va anar a parar a les mans l'exemplar gratuït (només faltaria) del catàleg que ha preparat La Casa del Libro per a les seves 33 botigues. Val a dir que els títols que destaquen són força ben triats i, curiós, hi ha molts autors que mai no han sortit a la tele. El lema publicitari, però, és una bufetada d'aquelles que fan mal als ulls: “Estas Fiestas, mucho más que libros. E-readers, e-books, juegos.” Sospito que qui va idear la frase no estima els llibres, ja que el reclam fa la ferum d'un subtext com aquest: no cregueu que en aquesta llibreria som tan miserables per tenir només llibres d'aquells en paper, caducs i sobretot avorrits, nosaltres també tenim maquinetes que us entretindran d'allò més, que sou tots una colla de burros tossuts, ionquis de l'olor de paper, dinosaures impenitents. A comprar, el que sigui, però compreu, punyeta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.