Territori

No som tan lluny

eva pomares

Es busquen noves icones per a les Garrigues

Engeguen una campanya per generar continguts audiovisuals lliures i artístics sobre la comarca

Marxar a estudiar a fora i no poder tornar on vas néixer, perquè les oportunitats de feina al teu sector són pràcticament nul·les. Concretament, a les Garrigues. Era la perspectiva més evident del grup de joves que formen l'empresa Audivio Multimedia SL. De fet, estan sols al centre d'empreses innovadores de les Borges Blanques.

Víctor Masip té 24 anys i és exestudiant de periodisme de la UAB. Ara, ha retornat al seu poble, l'Albagés: “Per fer preproducció, sols et cal una oficina. Aquí tinc la tranquil·litat i l'ambient per crear, però fer-hi les produccions és inviable, perquè, entre altres coses, has de recórrer a centres exteriors per editar les imatges.” A Barcelona, Miami o a on calgui. El 2012, Masip va dirigir la seva opera prima, el capítol pilot de la sèrie de thriller postapocalíptica Rotten Rain, escrita també per ell. Rodat íntegrament a Lleida, el guió dels 32 capítols restants està enllestit, però encara no s'han estrenat. De l'experiència, en va néixer Audivio. Es dediquen a preproduir, produir i escriure guions per a la indústria audiovisual. Els clients són productores mitjanes a qui venen la idea o els elaboren continguts a mida de sèries, espots publicitaris, documentals, etc. Sovint, el destinatari final dels continguts són grans grups multimèdia americans, com Televisa i Univision. Recentment, s'han llançat a fer producció pròpia, a través d'espots de baix pressupost per a institucions locals. Ara, preparen Barseca, un documental amb elements de ficció sobre la desaparició d'una nena el 1967 en aquesta vall pirinenca.

Fa unes setmanes, la productora garriguenca ha posat en marxa la campanya Les Garrigues. Descobreix els orígens. La iniciativa pretén generar continguts audiovisuals nous i lliures que mostrin el paisatge, la gent, els pobles i la idiosincràsia de la comarca. “Érem més coneguts fora que aquí... Vam pensar a fer una acció que servís per promocionar les Garrigues”, explica Masip. I hi afegeix: “No volem fer ombra a cap institució, sinó sumar.” La campanya consisteix en la realització de dos espots de quatre minuts de durada i amb les seves corresponents versions reduïdes, que crearia, produiria i editaria Audivio. Es rodarien aquesta primavera i a la tardor, durant la collita de l'oliva. La productora ha engegat una campanya de micromecenatge a Verkami, per finançar el projecte, que té un pressupost de 3.000 euros. Els diners estan destinats “exclusivament” al lloguer d'equips i material, puntualitza Masip. Audivio pretén donar a conèixer les Garrigues des de la mateixa comarca i amb figurants, actors i participació en el guió dels seus veïns: “Ha arribat el moment de fer-ho bé, de fer-ho com tots sabem, posant-hi el nostre toc, perquè qualsevol persona del món ens descobreixi i deixar clar d'on venim i què pretenem.” Un cop finalitzats, els espots estaran penjats al web d'Audivio, des d'on qualsevol empresa o particular podrà fer-ne ús total o parcial per a finalitats promocionals. Aquests dies, el projecte s'està presentant a pobles de la comarca. Es recullin o no els 1.200 euros que es demanen a Verkami, el primer espot ja té assegurat el finançament i es començarà a rodar a l'abril.

Banc públic d'imatges

Una segona fase preveu la creació d'un banc d'imatges de lliure accés de les Garrigues. Busquen fixar una mirada diferent i “artística” sobre les ja icòniques d'oliveres i pedra seca. “Les mateixes institucions ens comenten que sempre usen les mateixes fotografies per a campanyes promocionals...” Albert Giralt és l'autor de les fotografies de la campanya. La intenció és, també, consolidar un nucli de fotògrafs locals que progressivament abasteixi el banc.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

balanç

El 24è Festival de Cap Roig tanca amb 48.509 assistents

palafrugell
música

Guillem Gisbert i La Ludwig Band canten junts ‘Les aventures del general Lluna’ a Porta Ferrada

sant feliu de guíxols
festival

El nou festival Winterfest arribarà a Fontanals de Cerdanya el 6 i 7 de desembre

Fontanals de cerdanya
patrimoni

Salou instal·la jardineres inspirades en el modernisme

Salou
cultura

Tretze programes de la festa major de Vilafranca del Penedès, amb sorpresa de joia

Vilafranca del Penedès
Música

Marta Shanti guanya el 45è Concurs de Cançó de Salitja amb “Fada negra”

Salitja
música

Rosalía publica ‘New Woman’ amb la cantant tailandesa de k-pop Lisa

barcelona
patrimoni

Recuperen l’església romànica de Sant Julià d’Úixols de Castellterçol

Castellterçol
Arturo Gaya
CANTAUTOR I COFUNDADOR DEL GRUP QUICO EL CÉLIO, EL NOI I EL MUT DE FERRERIES

“Entre ‘Eufòria’ i els festivals, la cançó d’autor no té espai”

La Palma d’Ebre