Surt a la venda el CD «Picasso i la música», del pianista Anton Cardó i la mezzosoprano Elena Gragera

La cantant acaba d'enregistrar un disc amb l'Octet de Violoncels d'Amsterdam

La músic i documentalista Hertha Gallego de Torres signa el llibret que conté el nou disc i en què s'explica la relació de Picasso amb «la música i la poesia», dos gèneres inseparables en la producció pictòrica de l'artista. L'àlbum s'ha entreteixit amb una selecció de cançons a partir d'un recorregut per la trajectòria del pintor, les seves relacions, els seus contactes, les influències poètiques i musicals entre Barcelona i París, la capital on havia establert la seva base i des de la qual anava i venia. La recerca del material i de les partitures que s'han seleccionat per enregistrar el disc, així com el disseny de tot el repertori, l'ha dut a terme el mateix Anton Cardó, que de manera habitual desenvolupa aquesta faceta de musicòleg. Part del repertori del nou disc s'inspira en el pòsit que va deixar en l'artista el seu pas pels Quatre Gats, a Barcelona, on va tenir l'oportunitat de relacionar-se amb Albéniz o Granados i on també va conèixer poetes i novel·listes. Aquesta i altres relacions que el pintor va tenir amb el món de la literatura són les que Anton Cardó ha considerat més interessants i que el públic podrà apreciar en el disc.

I és que en el decurs de la seva extensa carrera, «Picasso va pintar molts quadres musicals. Un dels seus temes va ser les mandolines: Home amb mandolina (1911) o Dona amb mandolina (1913)», cita a mode d'exemple la documentalista Hertha Gallego. En el disc els entusiastes del cant trobaran obres de Poulenc, com ara Le toréador; Canto gitano, de Granados; Mandoline, de Debussy o Malagueña, (de les vint cançons populars espanyoles) de Joaquim Nin, a més de Se tu m'ami pulcinella, d'Igor Strawinsky o Les demoiselles d'Avignon, de Maurice Delage.

Disc d'Elena Gragera

La mezzosoprano Elena Gragera ha finalitzat amb molt bons resultats l'enregistrament d'un altre disc amb l'Octet de Violoncels d'Amsterdam. El treball, que sortirà a la llum sota el segell Verso, que produeix el BBVA, es va dur a terme en quatre jornades intensives, una de les quals va estar inclosa en el cicle Matinée que fa uns dies va tenir lloc al País Basc. L'àlbum inclourà obres de Maria Eugenia Luc i Mauricio Kagel, tots dos argentins, i Gabriel Erkoreka i Ramon Lazcano, bascos ambdós. Es tracta d'una proposta de música contemporània que confronta l'estil d'aquests dos països.

D'altra banda, i amb l'Octet Ibèric de Violoncels, que després d'un període de reflexió i de descans ara torna a dirigir Elías Arizcuren, la mezzosoprano oferirà un concert, el mes de gener, al Centre de Música Contemporània del Museu Reina Sofia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
música

‘El Llibre Vermell de Montserrat’ s’estrenarà al febrer a Vic

Vic
comunicació

L’app de Catràdio, encara més connectada al territori

Barcelona
art

Søren Evinson representa a Horizon la performance de dansa ‘A Nation is Born in Me’

colera
arquitectura

El COAC Girona proposa prop de 40 activitats per a aquesta tardor

girona
Roger Mas
Cantautor

“Això de ‘reivindicar’ no m’ha agradat mai gaire”

Barcelona
estrena de cinema

Equació emocional amb incògnites

barcelona
Crítica

Una dona africana flairant el te a la Xina

Salvador Sunyer
Director del festival Temporada Alta, que comença aquest vespre amb el ‘Carmina Burana’ de la Fura dels Baus

“És un error que el director d'un festival no hi pugui programar les seves obres”

Barcelona
tot recordant

Memòria documental, memòria encarnada