cultura

art&co

pilar parcerisas

Michael Snow

Escultor de l'espai i de la llum

Una de les millors exposicions de la temporada artística i de la programació de la Virreina com a centre de la imatge és l'actual exposició de Michael Snow (Toronto, 1928), amb una trajectòria experimental ininterrompuda des de final dels anys 60 fins ara i de qui havíem pogut gaudir d'algunes instal·lacions fílmiques a la galeria dels Àngels. Seqüències és el títol d'aquesta retrospectiva que aplega una selecció d'obres que plantegen, bé des del món de l'objecte construït, bé des de la imatge, la participació de l'espectador i la valoració de la seva mirada. Snow ofereix una reflexió sobre l'art com a sistema de percepció i mostra l'evolució del pas de l'obra formal a les noves tecnologies i al cinema.

Confluència de tècniques

Paral·lelament a la seva obra artística, Michael Snow va dedicar-se professionalment a la música de jazz entre el 1962 i el 1972, cosa que ha deixat un pòsit en el seu treball. El que sorprèn és la seva habilitat per explorar la potencialitat de diverses disciplines, traspassar-ne els límits i combinar-les de tal manera en l'espai que aquest esdevé part de l'obra. Imatge reproduïda, so, música, llum, espai, temps, fotografia, escultura, instal·lació, projecció de diapositives, cinema, són disciplines que es transformen en interacció, confluència i que donen carta de naturalesa material a l'espai en el qual tenen lloc. Si en algun camp convergeixen els seus interessos materials i plàstics és en l'escultura. De fet, en les primeres obres, de tall minimalista i postminimalista, ja deixa clares les seves intencions. Ell mateix s'hi ha retratat: “En el meu treball sempre sóc escultor. De vegades un escultor de temps / llum. Però sempre he sigut, des dels meus inicis, un escultor pur, un artista que fa objectes, en tres dimensions.”

Lectures d'espectador

L'exposició aporta obres desconegudes fins ara a Europa, com la primera instal·lació cinematogràfica Little Walk (1964) de la sèrie Walking Woman (1961-1967), amb una silueta femenina retallada i corpòria interactuant amb una projecció. En Michael Snow els llenguatges deixen de ser específics per apropiar-se de l'espai-temps. En cinema, projectat en sala d'art o auditori, assoleix que l'experiència visual s'apropi a la mirada pictòrica o escultòrica. A la Virreina, per pocs dies.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

música

‘El Llibre Vermell de Montserrat’ s’estrenarà al febrer a Vic

Vic
comunicació

L’app de Catràdio, encara més connectada al territori

Barcelona
art

Søren Evinson representa a Horizon la performance de dansa ‘A Nation is Born in Me’

colera
arquitectura

El COAC Girona proposa prop de 40 activitats per a aquesta tardor

girona
Roger Mas
Cantautor

“Això de ‘reivindicar’ no m’ha agradat mai gaire”

Barcelona
estrena de cinema

Equació emocional amb incògnites

barcelona
Crítica

Una dona africana flairant el te a la Xina

Salvador Sunyer
Director del festival Temporada Alta, que comença aquest vespre amb el ‘Carmina Burana’ de la Fura dels Baus

“És un error que el director d'un festival no hi pugui programar les seves obres”

Barcelona
tot recordant

Memòria documental, memòria encarnada