cultura

Crítica

rock

Rock amb encens

Vint-i-tres anys després d'actuar per primer cop a Barcelona, al capdavant aleshores dels Black Crowes, en un concert a Zeleste retransmès íntegrament per l'enyorat Sputnik del Canal 33, Chris Robinson va tornar divendres al Poble Nou. Ho va fer, aquesta vegada, al capdavant de la Chris Robinson Brotherhood, un quintet de “música hippie” (la definició és seva) encunyat amb el mateix patró que Grateful Dead i altres jam bands. És a dir: concerts de tres hores amb dues parts, seguidors devots que els segueixen de bolo en bolo i repertoris imprevisibles que varien cada nit.

Enmig d'una forta ferum d'encens, Robinson va comparèixer amb una guitarra elèctrica penjada al coll (quan era cantant dels Black Crowes no s'havia acostat mai a cap) i disposat a fer entrar pacientment el públic al seu univers fumeta i psicodèlic. No van caldre ni dos minuts per entendre que els teclats galàctics d'Adam MacDougall –deutors d'asos del rock progressiu com ara Keith Emerson, de la defunció del qual ens assabentàvem enmig del xou– compartirien amb la molt particular veu de Robinson el protagonisme de la nit.

Sense més concessions al repertori de Black Crowes que dues cançons de la seva darrera –i menys coneguda– etapa (Roll old Jeremiah i I Ain't hiding), la germandat de Robinson va alternar cançons dels seus tres discos amb versions, moltes de les quals irreconeixibles, de Bob Dylan (A Hard Rain's A-Gonna Fall), Grateful Dead (West L.A. Fadeaway) i Johnny Cash (Big River). Una nit, en resum, intensa, amb moments estratosfèrics i especial per les poques possibilitats que hi sol haver a Barcelona de veure bandes d'aquesta mena.

Chris Robinson Brotherhood
11 de març, Razzmatazz 2 (Barcelona)


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La Marfà acull una residència dels músics Oriol Marès i Talal Fayad

GIRONA

La Torre modernista Mossèn Tor celebra el seu centenari

CAMPDEVÀNOL
girona

Carolina Maria de Jesús: la veu de les ‘faveles’ al Pepe Sales

girona
música

Júlia Ensesa, sola i sense por

girona
música

Adrià Puntí canta a la Cellera durant gairebé tres hores, a l’escenari i entre el públic

la cellera de ter
llibres

Harari radiografia el poder de la informació i la IA

barcelona
art

Francesc Domingo, l’artista bandejat per no ser burgès i per defensar Catalunya

barcelona
ARTS EN VIU

El Molino insisteix a oferir sopar i copes, ara, amb música en directe

BARCELONA
Montse Frisach
Periodista i crítica d’art

“L’art català no s’ha venut suficientment bé al món”

Barcelona