cultura

Plasmen una obra de Guinovart al paisatge

Intervenció artística dins el curs ‘Art i territori' de la Universitat d'Estiu

Armats amb aixades i pales, els participants en el curs Art i territori de la Universitat de Lleida començaven a cavar el perímetre marcat en un camp d'Agramunt. L'objectiu, traslladar una peça de Josep Guinovart, Paleta 3, al paisatge que sempre va acompanyar l'artista i que d'una manera o altra és present en cadascuna de les seves obres.

L'artista i fotògraf Albert Gusi ha estat professor del seminari i ha dirigit la intervenció. “Guinovart vivia, respirava, es movia i pintava aquests colors i aquestes terres, i el que hem fet és portar aquest llenç, la seva paleta de colors, que en aquest cas estava damunt d'un quadre, al llenç natural del paisatge”, explicava ahir.

El projecte ha reproduït la paleta de Guinovart a escala 1:300. Amb l'ajuda d'un tractor es va llaurar el rostoll d'una àrea de més de 3.000 metres quadrats, però el procés per traslladar aquesta peça al terreny havia començat molt abans. Gusi explica que primer s'ha documentat la peça en el marc del seminari i després s'ha extret digitalment. Més de 200 punts han servit per marcar el perímetre. I, per acabar de donar visibilitat a l'obra, s'ha resseguit el contorn amb farina. Unes 25 persones han participat en l'acció.

Gusi és conegut pels seus projectes d'intervenció en el paisatge, tots de caràcter efímer i amb una vessant lúdica. Entre algunes de les seues accions més recents, hi trobem les relacionades amb el projecte Prohibit jugar a pilota al parc que ha dut a diferents indrets.

Guinovart: del llenç al camp és el títol d'aquesta intervenció, seguida i gravada per un dron.

L'Espai Guinovart, Lo Pardal, o els safareigs municipals han estat altres escenaris del curs. El curs fa tres anys que es du a terme i el coorganitzen la Universitat d'Estiu de la UdL i l'Ajuntament d'Agramunt, amb la col·laboració de la Fundació Josep Guinovart i la Fundació Guillem Viladot. L'obra d'aquests dos artistes contemporanis també ha estat protagonista de les sessions d'Art i territori, així com algunes de les tècniques fotogràfiques antigues més curioses, el col·lodió humit i la càmera estenopeica.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.