crítica de teatre / faemino y cansado

El poder de la paraula

Dos senyors, dos micròfons i una hora i mitja llarga de deliri genial que passa com una exhalació. El poder de convocatòria de Faemino y Cansado no s'explica ja per la seva remota popularitat televisiva –tot i que, evidentment, va ser decisiva per crear la gran parròquia de fidels del duo madrileny–, sinó sobretot perquè l'oralitat, la paraula, encara és un bé molt preuat en aquesta societat tòpicament audiovisual, i ells dos dominen la paraula com pocs: això explica que entre el públic hi hagués escriptors i rapers, uns i altres entusiastes de les paraules. La sala simfònica de l'Auditori es va omplir per assistir a tota una raresa, un espectacle d'humor intel·ligent, que no vol dir petulantment intel·lectual, encara que el gran crit de guerra d'aquests dos bàrbars meravellosos sigui «¡Qué va! ¡Qué va! ¡Qué va! ¡Yo leo a Kierkegaard!» En un espectacle de Faemino y Cansado rep tothom, des de la monarquia als pàries de la terra: són democràtics repartint hòsties. I ho fan de la millor manera possible, amb l'absurd per bandera i disparant paraules a ritme vertiginós.

Intèrprets: Faemino y Cansado. Lloc i dia: Sala simfònica de l'Auditori de Girona, dissabte 31 d'octubre.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Cultura

Mor Lencho Salazar, una de les figures més importants de la cançó costa-riquenya

CULTURA

Una nena de la Colla Vella Xiquets de Valls, ferida per la caiguda d’un castell a la diada de Sant Fèlix

VIlafranca del penedès
música

‘Octubre del 24’, nou tema de Joan Dausà i Paula Koops

barcelona

Dos nous projectes europeus utilitzen tecnologies pioneres per a transformar CO2 en biocombustible

GIRONA

El viatge de l’orgue de Tòquio a Lleida

Lleida
patrimoni

El Nen Jesús salvat del foc el 1936 per un atleta britànic tornarà a casa, a Santa Maria del Pi

barcelona
Jonás Trueba
Director de cinema

“Els creadors hem de treballar amb el dubte i la frustració”

Barcelona

Picasso, barceloní de cap a peus

Barcelona
Crítica

Amant, model, però també pintora