empresa
inversions
El Grup Alimentari de Guissona invertirà 40 milions anuals
L'empresa preveu obrir entre 20 i 30 botigues noves cada any
La marca BonÀrea Agrupa identificarà totes les branques del grup
L'obertura d'un segon gran centre productiu fora de Catalunya, prevista per al 2018
En els pròxims anys, el Grup Alimentari de Guissona preveu inversions que voregen els 40 milions d'euros l'any. L'empresa ha presentat la nova imatge corporativa, que identifica totes les branques del grup amb la marca BonÀrea Agrupa. Antonio Condal, portaveu del grup, ha destacat que el canvi d'imatge no és gaire “radical”, ja que segueix la tradició dels colors d'abans, però amb uns conceptes més moderns. Es fa servir el blau, que representa “la tradició”; el taronja, que vol ser “la modernitat i el símbol de la Segarra”, i el verd, que simbolitza “la vida”.
A més, l'empresa segarrenca té previst crear al llarg del 2018 un nou centre de producció càrnia en algun punt de la vall de l'Ebre, entre la Rioja i Aragó. Estan estudiant diverses ubicacions, però encara estaran com a mínim un any per acabar-ne de tancar els detalls. Condal ha explicat que aquest centre serà com una “segona Closa, però no tan gran”. La Closa és el centre de producció que tenen actualment a Guissona, amb 220.000 metres quadrats construïts i més de 4.000 treballadors. El projecte fa tres anys que està en estudi, i Condal l'atribueix a
la previsió de creixement que té la cooperativa en els pròxims anys. I és que els objectius del grup marquen l'obertura d'unes 20 o 30 botigues noves cada any i, ara com ara, amb el centre de Guissona només hi ha capacitat per a una ampliació de 200 botigues noves. També es preveuen entre quatre i sis noves benzineres, i entre 15 i 30 nous punts de box en línia per poder recollir la compra que es fa per internet.
En l'última dècada, l'empresa ha invertit 200 milions en les instal·lacions de Guissona. En destaca la nova sala d'especejament de porc, considerada una de les més modernes d'Europa, amb una capacitat de 600 porcs cada hora i una inversió de nou milions d'euros. Així mateix, s'han adequat nous assecadors de pernil amb una capacitat de fins a dos milions d'unitats. Les millores i les ampliacions han estat necessàries perquè ara hi ha més diversitat de productes: si abans només elaborava carn, ara produeix pa, envasats líquids (com vi, oli i aigua), postres i fins i tot plats cuinats.