comerç
noves tecnologies
Vic aplega 340 inscrits en la jornada de comerç en línia
La plataforma Amazon exposa als petits comerciants els avantatges de la digitalització de les vendes
La direcció general de Comerç presenta les accions que està duent a terme al territori
La direcció general de Comerç, mitjançant el Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), va organitzar una jornada informativa ahir al matí a L'Atlàntida de Vic per apropar al petit comerç les últimes tendències de venda en línia. Amb el títol Amazon, una oportunitat al servei del comerç català, Lucas Villanueva, responsable del programa de logística d'aquesta plataforma, va exposar als 340 professionals inscrits els avantatges del comerç digital: “Una vegada ets al mercat en línia, les possibilitats de venda són enormes.” Joguines Gaspar, de Palau-solità i Plegamans, va explicar que ven a tot el món amb Amazon, empresa que a Catalunya ha multiplicat per quatre respecte al 2015 el nombre de comerços que fan transaccions a través seu, va dir Villanueva.
Muntsa Vilalta, directora general de Comerç de la Generalitat, que ahir també va ser a Vic, destacava la necessitat de fer jornades enfocades a una “generació Z, el nostre client de futur”, i va recordar que “la digitalització no és només comerç electrònic, sinó també xarxes socials, aplicacions tecnològiques a les mateixes botigues...” Amb tot, va fer una crida al comerç de proximitat i urbà: “Hem de pensar com adaptar-nos a la nova etapa digital, oberta a grans i a petits.” Vilalta va donar a conèixer les diferents accions que s'estan duent a terme per promoure la digitalització al comerç català, des de tallers formatius que ja s'han fet en ciutats com ara Manresa fins a la col·laboració amb la Fundació puntCAT perquè les microempreses comercials tinguin pàgina web amb domini .cat i per només per 8 euros.