economia
inversions
El cotxe elèctric dels EUA aposta per Barcelona
Tesla construirà a Catalunya la seu social de l'empresa per a l'Estat espanyol
El cotxe del futur ha aterrat a Barcelona a través de la companyia nord-americà Tesla. El fabricant d'automòbils elèctrics de luxe i sense conductor va anunciar ahir que definitivament ha escollit la capital de Catalunya per instal·lar la seu de la seva filial a l'Estat espanyol, segons recull el Butlletí Oficial del Registre Mercantil (Borme) del 28 d'octubre passat. A través de Tesla Spain, la firma californiana es dedicarà a la importació, distribució i venda de vehicles elèctrics i sistemes d'emmagatzematge d'energia, així com peces, accessoris i altres productes relacionats amb el sector. Tot i que l'anunci es va fer ahir, l'empresa ja és operativa a Barcelona des del 20 de setembre passat, amb un capital inicial de 3.000 euros. De moment, té el domicili social al número 239 del carrer Muntaner. Al capdavant de Tesla Spain figura Marc Jesús Cerdà, que es va unir a la companyia l'any 2013 després de treballar en multinacionals com ara Chevron o Oracle.
Tesla va anunciar a principi d'octubre la intenció d'obrir concessionaris a l'Estat espanyol a Barcelona i Madrid, encara que no va concretar on pensava instal·lar la seva seu a l'Estat. La companyia d'Elon Musk també ha començat a buscar treballadors en aquest mercat, principalment enfocats en àrees com ara el màrqueting i les vendes, però no ha ofert més detalls sobre l'eventual obertura de botigues.
L'aposta de Tesla és el cotxe de luxe. La companyia ven actualment dos models de d'automòbils elèctrics de gamma alta: el model S, amb cinc places i un preu que oscil·la entre els 64.000 i els 127.000 euros, i el model X, per a un màxim de set persones i que costa entre 83.000 i 128.000 euros. El model S, amb vocació de turisme familiar, va ser guardonat com a Cotxe de l'Any 2013 i va obtenir la major puntuació de seguretat que hagi aconseguit mai un cotxe mai testat abans per l'agència estatunidenca de trànsit NHTSA.
Tot i els plans expansius de la companyia californiana, el cert és que Tesla ha sumat pèrdues de 553,5 milions de dòlars en els primers nous mesos d'aquest any, mitigades pel fet que va guanyar 21,8 milions de dòlars en el tercer trimestre de l'any, segons les últimes dades facilitades per l'empresa.