Manresa municipalitza el mercat de Puigmercadal
Serà al gener, després que el darrer concurs no suscités l'interès de cap empresa
Els paradistes es van pronunciar a favor de la gestió municipal: “És l'oportunitat de fer un projecte nou de futur”
El mercat de Puigmercadal serà gestionat finalment per l'Ajuntament de Manresa. L'1 de gener que ve n'assumirà la gestió directa després que l'últim concurs públic per trobar un concessionari extern no generés l'interès de cap empresa, motiu pel qual l'Ajuntament va decidir allargar la concessió fins al 31 de desembre a la darrera empresa que se n'ha fet càrrec –Mercat Puigmercadal SL.
Quan només falten dos mesos perquè expiri el termini, el consistori fa el pas de remunicipalitzar la gestió, amb la qual cosa “s'obre una nova etapa” en què els paradistes veuen “l'oportunitat de fer un projecte nou per afrontar el futur”. A banda dels paradistes, la CUP –principal grup a l'oposició– també va reclamar la remunicipalització com a via per assegurar la viabilitat del mercat.
Fonts municipals van explicar ahir que l'equip de govern (CDC i ERC) “té clara la necessitat de mantenir en marxa l'equipament; és una peça clau en el context del centre històric”. En aquesta línia –i paral·lelament a la confecció del concurs que va quedar desert– l'Ajuntament va preveure un pla d'inversions. Dins el pressupost del 2016 hi ha una partida de 110.000 euros per a reformes, que s'afegeixen a les que es van fer el 2015, que van consistir sobretot en la renovació de l'enllumenat interior.
Enguany també s'ha repintat el paviment i s'ha arreglat l'ascensor i el terra de la zona de peixateries. Altres treballs previstos són adequar els serveis públics de l'entresòl, pintar les façanes, porxos, zones de portes d'accés i moll, netejar pintades en parets d'obra vista i millorar l'enllumenat de la rampa d'accés a la planta subterrània, entre altres.
LA XIFRA
L'equipament va viure als 90 els anys daurats
Actualment, 12 de les 39 parades del Puigmercadal i els set locals de l'entresòl no tenen activitat. Inaugurat el 1987, el mercat està lluny dels seus anys daurats, concentrats als 90, quan era referent al Bages. En un debat organitzat al febrer per la CUP, els paradistes van detallar les mancances actuals, com ara la falta d'aparcament exclusiu per a clients, les multes als cotxes mal aparcats, l'estat de les instal·lacions, l'horari, la pèrdua de veïns del Barri Antic, la crisi o les grans àrees comercials de la perifèria.