Economia

myBloo posa internet al servei del botiguer local

Beabloo llança el primer servei de màrqueting per augmentar la visibilitat en l'entorn físic i digital dels comerços de barri

šLes botigues dels barris ho tenen més fàcil per manegar el seu negoci a la xarxa. Beabloo, empresa líder en el desenvolupament de solucions de màrqueting digital omnicanal i analítica de dades massives, va llançar myBloo a final del setembre passat. És el primer servei dissenyat per acompanyar el petit negoci en el seu procés de transformació digital. “Crec que val la pena ajudar-los en aquesta transformació, perquè tenen una responsabilitat enorme en l'economia. A la Xina, per exemple, són responsables del 65% de les transaccions de comercials de retail, i aquí, a l'Estat, hi ha comptabilitzats més de 600.000 petits comerços que donen ocupació a més d'un milió de persones. Són enormes en impacte econòmic però, en canvi, tenen una presència mínima a internet. Creiem que val la pena que quan els busquis, els trobis”, explica Jaume Portell, fundador i CEO de Beabloo.

La nova solució tecnològica ofereix als comerços de barri la instal·lació de pantalles digitals als seus aparadors, des d'on anuncien amb facilitat els seus productes o serveis, de manera que augmenten la seva visibilitat i això actua d'impuls mutu entre els comerços del mateix barri.

Fer-ho és fàcil.

La facilitat d'ús de myBloo contrasta amb la sofisticació del seu software d'analítica, que informa el propietari de l'establiment del comportament dels seus clients: des de quantes vegades i durant quant de temps ha vist un anunci o quins productes l'atrauen més, dades que permeten que els comerços prenguin decisions sobre la seva estratègia i facin arribar als clients noves experiències o ofertes personalitzades.

“Al comerç o al restaurant, li oferim un web geolocalitzat, amb tot el que cal perquè quan se'l busqui hi surti, a través de la qual també es dona veu a les marques que comercialitza. Li fem una pàgina del Facebook a partir de la qual pot anunciar les novetats i les ofertes puntuals personalitzades, i un compte del Twitter perquè els clients puguin interactuar amb ell, a més d'una aplicació mòbil pròpia. Tot això, d'una manera ben senzilla”, explica Portell. La innovació de la solució ha tingut el suport de companyies com Intel i Microsoft, que s'han sumat al projecte com a patrocinadors.

Beabloo vol instal·lar myBoo a almenys un miler de comerços de Barcelona i Madrid en una primera fase d'implementació a l'Estat, d'octubre a desembre d'enguany. L'empresa, que ha passat de facturar 1,4 milions el 2014 a fer una previsió de 10 milions per aquest 2016, també ha augmentat el nombre de treballadors i ha passat, en els últims dos anys, de 50 a 105, de tretze nacionalitats diferents.

Ampliar mercats

La internacionalització de la solució de myBloo també està en marxa. “Estem començant a Londres i Manchester i el primer trimestre de l'any vinent ja ens implantarem a Indonèsia, Hong Kong, el Japó i a les ciutats de Minneapolis i Chicago, als Estats Units, a través de partners locals”, anuncia Jaume Portell, fundador i CEO de Beabloo, empresa fundada el 2008 i que ja té presència en més d'una vintena de països. Tampoc no descarta fer més rodes de finançament per fer créixer myBloo. La companyia té com a principal accionista la japonesa Softbank, un dels accionistes de referència del gegant xinès Alibaba, que va aportar el 80% dels fons en la roda que va llançar al juliol del 2015, i que li va suposar una injecció de 10 milions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.