Economia

Cabero creix en producte sota la marca Finocam

L'empresa, fins ara centrada en agendes i calendaris, amplia el catàleg

La firma de papereria Cabero Group celebra el centenari del seu naixement en plena redefinició del negoci. Concentrada fins ara bàsicament en les agendes i els calendaris -que encara representen el 80% de les vendes-, Cabero diversifica el seu catàleg cap a altres articles relacionats amb l'organització personal: motxilles, llibretes, estoigs, etcètera, ja siguin per a professionals, escolars o per a l'ús més domèstic.

D'aquest nou horitzó ha significat que en poc temps ha passat d'una oferta de producte bastant reduïda a tenir unes 2.000 referències, i la previsió és que continuï augmentant. “Hem deixat de pensar en termes d'empresa que fa productes a definir-nos com un proveïdor de solucions per a les persones i això està comportant una revolució interna”, subratlla Maria Cabero, quarta generació de l'empresa i directora de comunicació. Aquesta filosofia els ha portat a explorar terrenys on fins ara no es movien com ara el dels complements de moda.

El model 602.

Un dels pilars de la nova estratègia que es va començar a gestar fa uns sis anys és el reforç de la marca. Cabero Group és l'empresa creadora de les agendes Finocam, marca que es va registrar el 1952 i que ha estat tota una fita comercial per a aquesta empresa familiar. De fet, el model 602 de l'agenda és encara avui dia un referent en el sector. Per aquest motiu, s'ha decidit que Finocam sigui l'altre àlies de l'empresa, la marca comercial paraigua.

Ara bé, aquesta transformació descansa en part en el departament d'R+D+I –que aglutina el 15% de la plantilla i té un pressupost del 5% de la facturació- ja que en ell recau la creació de nous articles. Però també és un repte per a les àrees de logística, producció i comercial, segons destaca Jordi Cabero, director general i tercera generació amb el seu germà Jordi.

Des del punt de vista comercial, l'empresa està redoblant els esforços aprofitant una xarxa que ha anat fent al llarg dels anys. Cabero treballa tots els canals: la distribució directa als establiments minoristes de material de papereria, a través de centrals majoristes i els acords amb grans grups de distribució. El resultat és una gran capil·laritat i una bona presència en establiments de tota dimensió: “Arribem a tots els pobles d'Espanya”, diu Pere Cabero, sotsdirector.

També han hagut d'adaptar el seu centre logístic, situat a la localitat de Cornellà de Llobregat, amb més superfície i automatització de processos per respondre a l'agilitat que demana el mercat.

Per últim, tots aquests canvis també afecten a l'estructura productiva, que històricament estava centrada en la impremta que la marca té a Esparreguera. L'ampliació del catàleg cap a altra tipologia d'articles obliga a subcontractar part de la producció a altres empreses de l'estat i d'Àsia: “Un dels valors que sempre ha tingut Cabero és dominar les tecnologies del nostre sector i en les actuals circumstàncies volem produir el més a prop possible per ser flexibles”, subratlla Pere Cabero.

Internacionalització.

Cabero Group treballa en un nou pla estratègic en el qual la internacionalització serà una peça clau: actualment tenen presència -a més d'Espanya i Portugal- a Mèxic però és “poc significativa”. “Com a filosofia empresarial hem d'aspirar que una quarta part de les vendes siguin de l'exterior”, diu Jordi Cabero.

A més de les agendes de fulls canviables, altres fites de l'empresa són les agendes de 18 mesos i les agendes escolars. També han estat una constant de Cabero els articles en català i en les diferents llengües de l'estat
Facturació
6,8 M€
Treballadors
80
Any de fundació
1916

Cent anys organitzant el temps de la gent

Francesc Muñoz

Els orígens de l'empresa es remunten a l'any 1916, quan l'avi de Pere i Jordi, Manuel Cabero, i seu soci Antonio Formentí munten al carrer Bailén, 39, de Barcelona un negoci d'etiquetes, fitxers, guies de telèfons i altres manipulats de paper. Els darrers anys de la República va ser col·lectivitzada i durant la Guerra Civil va mantenir l'activitat, si bé el soci es va vendre la seva part. La incorporació de la segona generació va significar una aposta per la innovació i la marca. D'aquesta època són les agendes amb múltiples anelles Finocam (1959). El 1990 entra en l'agenda escolar. La irrupció de les agendes digitals, lluny de condemnar el paper, l'ha fet evolucionar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia