Seat obrirà un centre d'innovació a Barcelona
Signa un acord amb l'Ajuntament per fer recerca en mobilitat
Serà el sisè laboratori d'aquest tipus de VW
Seat i l'Ajuntament de Barcelona van oficialitzar ahir una aliança per abordar conjuntament els nous reptes de mobilitat, amb un impuls a nous projectes d'innovació i a noves iniciatives empresarials en aquest àmbit.
Una de les primeres concrecions d'aquesta aliança, materialitzada per l'alcaldessa, Ada Colau, i el president de Seat, Luca de Meo, serà la posada en marxa, el primer trimestre de l'any que ve, d'un laboratori d'innovació que combinarà la tecnologia mòbil i les dades massives per crear solucions que facin més eficient la relació del ciutadà amb la mobilitat a les ciutats del futur.
El Metropolis: Lab Barcelona serà el sisè centre d'aquestes característiques del grup Volkswagen, i el segon situat fora d'Alemanya (els altres són a Wolfsburg, Berlín i San Francisco). Es posarà en marxa d'aquí a uns tres mesos i preveu ocupar fins a una cinquantena de persones, enginyers i treballadors d'alta qualificació. El projecte no té una inversió destacada, tot i que des de la marca s'indica que l'important serà el que s'hi cuini. L'objectiu és estudiar les possibilitats que sorgeixen a partir de la mobilitat intel·ligent combinant dades del vehicle i el seu entorn. Les futures aplicacions que se'n derivin es podran traslladar a totes les marques del grup i no només a Seat.
Luca de Meo, va destacar ahir l'aposta de la marca per la ciutat de Barcelona: “Volem reafirmar la nostra aposta i connectar amb Barcelona, la ciutat que es projecta a l'exterior com una plataforma d'innovació i el territori perfecte per impulsar nous conceptes i ecosistemes en mobilitat”. Per la seva banda, l'alcaldessa Colau va assenyalar la importància de l'acord i va dir que la innovació en la indústria automobilística s'ha de centrar a “apostar per la mobilitat sostenible, amb vehicles no contaminants i millorar la seguretat”.
Seat va anunciar fa poc més d'un mes la seva intenció de basar a Barcelona la seva estratègia per ser referent dins del sector en vehicle connectat, i té pendent l'obertura d'una flagship store o botiga emblemàtica al centre de la ciutat. També ha posat l'accent en el created in Barcelona, la seva estratègia de rellançament de marca.