Economia

Seat obrirà un centre d'innovació a Barcelona

Signa un acord amb l'Ajuntament per fer recerca en mobilitat

Serà el sisè laboratori d'aquest tipus de VW

Seat i l'Ajuntament de Barcelona van oficialitzar ahir una aliança per abordar conjuntament els nous reptes de mobilitat, amb un impuls a nous projectes d'innovació i a noves iniciatives empresarials en aquest àmbit.

Una de les primeres concrecions d'aquesta aliança, materialitzada per l'alcaldessa, Ada Colau, i el president de Seat, Luca de Meo, serà la posada en marxa, el primer trimestre de l'any que ve, d'un laboratori d'innovació que combinarà la tecnologia mòbil i les dades massives per crear solucions que facin més eficient la relació del ciutadà amb la mobilitat a les ciutats del futur.

El Metropolis: Lab Barcelona serà el sisè centre d'aquestes característiques del grup Volkswagen, i el segon situat fora d'Alemanya (els altres són a Wolfsburg, Berlín i San Francisco). Es posarà en marxa d'aquí a uns tres mesos i preveu ocupar fins a una cinquantena de persones, enginyers i treballadors d'alta qualificació. El projecte no té una inversió destacada, tot i que des de la marca s'indica que l'important serà el que s'hi cuini. L'objectiu és estudiar les possibilitats que sorgeixen a partir de la mobilitat intel·ligent combinant dades del vehicle i el seu entorn. Les futures aplicacions que se'n derivin es podran traslladar a totes les marques del grup i no només a Seat.

Luca de Meo, va destacar ahir l'aposta de la marca per la ciutat de Barcelona: “Volem reafirmar la nostra aposta i connectar amb Barcelona, la ciutat que es projecta a l'exterior com una plataforma d'innovació i el territori perfecte per impulsar nous conceptes i ecosistemes en mobilitat”. Per la seva banda, l'alcaldessa Colau va assenyalar la importància de l'acord i va dir que la innovació en la indústria automobilística s'ha de centrar a “apostar per la mobilitat sostenible, amb vehicles no contaminants i millorar la seguretat”.

Seat va anunciar fa poc més d'un mes la seva intenció de basar a Barcelona la seva estratègia per ser referent dins del sector en vehicle connectat, i té pendent l'obertura d'una flagship store o botiga emblemàtica al centre de la ciutat. També ha posat l'accent en el created in Barcelona, la seva estratègia de rellançament de marca.

LA XIFRA

50
treballadors
tindrà el laboratori quan estigui a ple rendiment i seran tots empleats d'alta qualificació.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia