turisme
balanç
El 2016 porta més ocupació turística als hotels de Calella
La ciutat tanca temporada amb un total de 1.835.537 pernoctacions i els alemanys es mantenen com a principals clients
Sector i Ajuntament ho atribueixen a la consolidació de la desestacionalització i a la promoció internacional
El nombre de pernoctacions en hotels de Calella, la destinació turística més madura del Maresme, va augmentar un 6% l'any passat. Les dades facilitades per Turisme de l'Ajuntament situen en 1.835.537 el nombre total d'ocupacions de maig a octubre, de les quals, el 85% van correspondre a establiments hotelers, l'11%, a càmpings i el 4%, a apartaments. Pel que fa a nacionalitats, els alemanys es mantenen en el primer lloc de la llista, amb 347.524 pernoctacions –tot i haver baixat un 8,14% respecte del 2015– seguits pels visitants provinents de l'Estat espanyol, amb 304.462 estades, el Regne Unit, amb 238.902, Rússia, amb 196.995, i França, amb 158.935. Pel que fa al mercat català en concret, amb 80.014 pernoctacions, gairebé ha triplicat el nombre d'estades respecte al 2015 –que va ser de 30.171– i suposa un augment del 178,46%. La presidenta de l'Associació Turística de Calella (ATC), Isabel Mallol, valora com a positives aquestes dades i les vincula directament a la nova estratègia de promoció internacional del municipi a través del web Calellabarcelona.com que es va posar en marxa a l'agost passat. “Han crescut tant el nombre de visites com el d'usuaris dels diferents països, i el cas de Rússia és, amb un 65,69%, el mercat que ha augmentat més el nombre de consultes”, explica Mallol, que confia a mantenir la presència d'aquests turistes a la ciutat tot i les dificultats que tenen a l'hora d'obtenir un visat de sortida per visitar destinacions de l'espai de Schengen.
Primeres reserves
Rússia ocupa la quarta posició en el rànquing de nacionalitats que visiten Calella, amb 196.995 pernoctacions, un 32,25% més que el 2015, seguit de França, que amb un 37,63% més de presència turística al municipi i 158.935 pernoctacions, se situa en cinquè lloc. Mallol avança que la temporada d'aquest any es presenta “força bona” especialment quant a les reserves a l'agost, el mes clàssic per fer vacances. “Els hotels comencen a tenir moltes reserves per a aquells dies i tampoc cal oblidar les que es vinculen a la prova esportiva de l'Ironman, a l'octubre.” Hi afegeix que a l'aposta coneguda d'especialització de la ciutat cap al turisme esportiu s'hi afegeix enguany “la del festival de cinema”. “Calella té tots els ingredients per atraure visitants amb demandes molt diverses”, assegura la presidenta de l'ATC.
Per la seva banda, l'Ajuntament, l'alcaldessa i la responsable de Turisme, Montserrat Candini (PDeCAT), diu que la temporada del 2016 va suposar una mitjana d'ocupació del 70% entre el maig i l'octubre. “Hem consolidat la desestacionalització de l'ocupació turística allargant la temporada tradicional dels mesos d'estiu”, manté, i hi afegeix: “La tasca d'internacionalització de la destinació ha estat molt vàlida perquè no podem oblidar que el 80% de la gent que ens visita és estrangera.”
“L'aposta clara pel màrqueting en comunicació turística a través del web ens ha proporcionat un retorn evident que volem potenciar i ampliar amb noves accions futures”, assegura l'alcaldessa.