Splash guanya el premi Anuaria d'Or
L'agència ha aconseguit el guardó pel ‘packaging' de la cervesa Esventada
L'agència de disseny gràfic i comunicació de Figueres Splash ha estat guardonada amb el premi Anuaria al millor packaging de l'Estat espanyol. El treball presentat per Splash i guanyador de l'Anuaria d'Or és el packaging de la cervesa artesanal Esventada, elaborada a MasVivent de Vilamaniscle (Alt Empordà).
El premi Anuaria es convoca anualment i l'atorguen les Associacions Professionals de Disseny Gràfic de l'Estat, que trien els millors treballs de disseny gràfic de l'Estat en les categories de packaging, PLV, identitat corporativa, publicitat, autopromoció, il·lustracions i logotips, entre d'altres. Aquests guardons es convoquen des del 1994 i tenen el suport d'un gran nombre d'associacions i centres de disseny. El jurat d'enguany, format exclusivament per representants de les associacions professionals, va atorgar el premi a Splash pel seu treball amb Esventada, una “cervesa artesanal que deu el seu nom i personalitat al fort vent de la zona, la tramuntana” i perquè el packaging evocava “d'una manera atrevida, lleugera i elegant el seu lloc d'origen”. “Como si d'una bufanda o una bandera al vent es tractés, l'etiqueta es fixa a l'ampolla mitjançant un procediment manual, reforçant el valor artesanal i limitat de la seva producció”, va concloure el jurat dels premis. La cerimònia de lliurament dels premis serà el 21 de març.
L'empresa Splash es va crear el 1993 i està formada per un equip de cinc professionals del disseny gràfic i el màrqueting. Aquest no és el primer premi que aconsegueix l'empresa, ja que ha rebut diferents mencions i reconeixements per altres treballs de packaging, disseny de logotips, CD i cartells publicitaris.