MediaMarkt es transforma en una botiga experiencial
Ha renovat totalment l’establiment per adaptar-lo a les noves tendències i hàbits de consum del client actual
La de Girona és la quarta botiga amb més vendes de la companyia a l’Estat
MediaMarkt ha transformat la botiga de Girona en un espai “experiencial i digital” per oferir al client “una experiència de compra única”. L’establiment, segons va explicar ahir el seu gerent, Maneu Fernández, s’ha transformat per adaptar-lo a les noves tendències i hàbits de consum del client actual. “Ha estat dissenyat per oferir al client una millor experiència de compra, amb zones per provar i manipular els nous dispositius, amb preus sempre actualitzats gràcies a les etiquetes digitals, més i millors serveis, espais per a la formació i un departament d’empreses”, va explicar Fernández.
La nova botiga estrena un look més modern, amb predomini del color blanc i amb mobiliari més baix, buscant el màxim de transparència. Es distribueix en diferents àrees per experimentar amb els productes, com la de gaming i consoles, on es realitzaran esdeveniments d’esports; de realitat virtual i 3D, robòtica educativa, mobilitat urbana; drons, o la zona de cuina en directe, on, a més de trobar els productes de cuina més innovadors, es faran demostracions de productes i classes magistrals.
L’establiment inclou un espai important dedicat a cobrir les necessitats dels clients, amb un total de dos-cents serveis diferents. Un dels més destacats és el media training, un gran espai dedicat a oferir formació perquè els clients puguin treure el màxim partit dels seus dispositius electrònics: des de cursos grupals d’iniciació a la fotografia digital o de l’ús dels telèfons intel·ligents, que s’ofereixen de manera gratuïta a la botiga, fins a d’altres de fets a mida per a cada persona, impartits de manera individual, bé a la botiga o bé a domicili –taller de discjòqueis, masterchef o robòtica, entre altres–, adaptats a les necessitats de cada client.
La personalització de productes mitjançant una impressora d’última generació és un altre dels serveis que ofereix l’establiment. La tecnologia disponible permet imprimir en la majoria de superfícies i productes, des de telèfons mòbils fins a tauletes, consoles o cafeteres o metacrilats. A més, la botiga disposarà en breu d’una innovadora impressora que personalitzarà productes de gran format com ara rentadores, neveres i rentavaixelles. “MediaMarkt Girona serà la segona botiga de la companyia a l’Estat que tindrà una impressora d’aquestes característiques”, va dir Fernández.
MediaMarkt arriba a casa del client oferint la possibilitat de realitzar la instal·lació a domicili de tot tipus de dispositius. I en línia amb les necessitats d’immediatesa dels clients, la companyia ofereix diverses modalitats d’entrega immediata per a les compres per internet: les comandes es poden rebre al mateix domicili al cap de dues hores o bé recollir-les a la botiga.
MediaMarkt Girona és el quart establiment amb més vendes de la companyia a l’Estat i dona feina a 130 persones de manera directa i a una vintena de manera indirecta. Inaugurat el 2001, l’establiment és el segon que MediaMarkt va obrir a Catalunya i el cinquè de l’Estat espanyol.
La reforma s’emmarca dins el pla de transformació de la companyia segons el qual els 81 establiments de la cadena a l’Estat oferiran més experiències i serveis als clients, en un “entorn totalment actual i digital”. La inversió global per a aquest pla de transformació que finalitzarà l’any 2018 serà de 47 milions d’euros.
Grans descomptes Red Friday
La posada en marxa del nou MediaMarkt Girona coincideix amb la campanya de grans descomptes Red Friday, que dona el tret de sortida a la temporada d’estiu. Amb el Red Friday, que finalitza el 3 de juliol, la companyia vol donar l’oportunitat als seus clients de comprar al millor preu productes d’electrònica de consum. Els descomptes s’apliquen tant a les botigues físiques de la companyia com al comerç electrònic.