Economia

Empreses

Pastry Factory

Alta rebosteria a la carta

L’empresa de pastisseria artesanal inverteix 2,5 milions d’euros en una planta nova que estarà operativa l’any 2018

Vol créixer en exportacions, té presència a Itàlia i Alemanya i es planteja arribar a l’Estat francès i Portugal

En un assortit tradicional de rebosteria variada hi ha entre una trentena i una quarantena de pastissets diferents i el pastisser tradicional, per fer-los, ha d’utilitzar productes diferents que n’encareixen l’elaboració i n’entretenen el procés: cacau per a les trufes, ous per als flamets, mantega per a les sares, melmelades, nata i cafè per als pastissets... Les llamineres safates de rebosteria són l’estrella de l’empresa Pastry Factory, de Sant Quirze del Vallès, que neix amb la voluntat d’estalviar processos i costos al pastisser artesanal. Fundada al desembre del 2014 pels cosins Francesc Bascompte, director general, i Àngel Bergadà, director de producció, l’empresa està especialitzada en pastisseria artesanal congelada per servir a pastisseries tradicionals, l’hostaleria i la restauració i, recentment, a la distribució, amb la creació de la marca Fidelia, que comercialitza per a cadenes de supermercats. Amb vint anys d’experiència en el sector, Bascompte i Bergadà van decidir modernitzar la producció de pastissera artesanal amb la marca Pastry Factory, que actualment té vora un centenar de referències de pastisseria i productes de temporada i distribueix tant –en canal tradicional– a pastisseries de Catalunya com –al detall– a través de les marques Pastry Factory i Fidelia. A més, des del 2015 disposa d’una tercera marca, Santa, amb què es dirigeix exclusivament als lineals de Mercadona. “La rebosteria és la nostra punta de llança i la intenció és reduir el catàleg i centrar-nos en allò que funciona millor”, explica Àngel Bergadà, que assenyala els flamets (més coneguts com a “tocinets de cel”) com la peça més venuda, tot i que també elaboren lioneses, pastissets, pastes de te, canapès, pastissos, braços de gitano, trufes i productes de temporada, com ara panellets o polvorons. “El que tenim de valor afegit és que a nosaltres ens compra el pastisser, o sigui que el nivell de qualitat ha de ser tant o més alt que el que el client trobarà en una pastisseria tradicional”, explica Francesc Bascompte. “Els pastissers estan prou satisfets de la pastisseria que fem per vendre-la a casa seva”, argumenta. “Som una mena d’obrador organitzat, perquè quan fem flamets, potser estem vuit hores fent flamets, i en fem milers, cosa que el pastisser no pot fer”, diu Bergadà.

Actualment l’empresa distribueix els seus productes al canal tradicional a la zona metropolitana de Barcelona i a punts de Catalunya, però també amplia mercat a l’Estat espanyol i en l’àmbit de la venda al detall té els esforços posats a escala catalana i estatal. A banda, no descarten ampliar la seva presència a l’exterior, tot i que no és una de les prioritats marcades en aquests moments. “Ja tenim una empresa que ens exporta a Alemanya i hem avançat algunes gestions a Itàlia, però volem fer prospeccions a Turquia i pensem que el nostre producte, adaptant-lo als gustos locals, pot funcionar bé a l’Estat francès i a Portugal, per exemple”, explica Bascompte.

L’empresa invertirà 2,5 milions en una fàbrica nova de 4.500 m² que ja construeix, pròxima a la planta actual, a Sant Quirze del Vallès, i que inclourà maquinària especialitzada valorada en 800.000 euros. També tindrà un seguit d’espais innovadors capaços de controlar la temperatura, la humitat i fins i tot el nombre de partícules en moviment durant l’elaboració d’un producte determinat. És previst que amb aquesta nau nova, que estarà operativa al gener del 2018, la plantilla, que ara és de 42 persones, superi de molt el mig centenar de treballadors.

Els pastissos, fets a mà.
El procés d’elaboració i les matèries primeres dels productes de Pastry Factory són els mateixos que pot utilitzar un pastisser i el mètode de treball, manual. “Es nota quan un pastís no està fet a mà, no queda igual i els nostres són perfectes”, diu Bergadà. A més, només fan servir les més altes qualitats, com ara els pinyons, del Montseny.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia