Drassanes Alfacs enllesteix la construcció del primer llagut turístic

L'embarcació tindrà capacitat per transportar 53 passatgers i navegarà pel tram central de l'Ebre

Els darrers tres mesos Drassanes Alfacs s'ha dedicat a la construcció d'un llagut, un encàrrec del govern amb què es pretén impulsar la navegació fluvial. «Adaptem les embarcacions al riu i no a la inversa», ha manifestat el director dels serveis territorials d'Innovació, Universitats i Empresa a les Terres de l'Ebre, Josep Felip Monclús. Segons el gerent de Drassanes Alfacs, Andrés Pérez, s'ha fet una embarcació al més similar possible als llaguts que tradicionalment navegaven per l'Ebre. «El casc de l'embarcació és de polièster reforçat amb fibra de vidre, però a l'interior sí que hem utilitzat la fusta», ha explicat Pérez, que reconeix que fa divuit anys que no rebia cap encàrrec semblant.

Lo Sirgador té una eslora de 15 metres, una mànega de 3,80 metres, un puntal de construcció d'1,40 metres i podrà navegar amb un calat de 0,5 metres. Tot i que el llagut incorporarà una vela serà només amb finalitat ornamental, ja que l'embarcació serà impulsada per dos motors de 90 cavalls de potència amb una velocitat màxima de 9 nusos. El llagut incorporarà elements museogràfics i s'està estudiant la possibilitat de projectar imatges sobre la vela de l'embarcació. També hi haurà un sistema d'àudio a través del qual s'explicarà la història dels llaguts tradicionals i es reproduirà la conversa entre dos patrons de llagut. A més, hi haurà uns cartells en què se senyalitzaran les parts més significatives de l'embarcació, com ara la sama, el lloc de descans del patró. Pel que fa a l'explotació de l'embarcació, la Generalitat és a punt de convocar el concurs i espera que la iniciativa privada aposte per aquest projecte. «Posem l'embarcació a disposició de les empreses interessades a explotar-la», ha dit Monclús. La concessió del llagut es farà per un període de quatre anys, i l'operador que guanye el concurs decidirà els trajectes que farà pel riu, entre Riba-roja d'Ebre i Tortosa. Un tram on en l'actualitat majoritàriament naveguen piragües.

No es farà un segon llagut

El Departament d'Innovació, Universitats i Empresa ha decidit no construir un segon llagut turístic, que havia de ser igual que el que s'estrenarà la pròxima temporada fluvial i que entrarà en funcionament el 2011. «Els recursos econòmics d'aquest segon llagut es destinaran a la promoció d'aquest nou producte turístic», ha explicat Monclús, que assegura que la crisi econòmica no hi té res a veure. «Volem que aquest producte sigui un èxit i per això és necessària una campanya potent de promoció», ha justificat el director dels serveis territorials d'Innovació a les Terres de l'Ebre. Monclús està convençut que si el llagut turístic funciona serà la mateixa iniciativa privada la que encarregarà la construcció d'una segona embarcació. En el cas del llagut que Drassanes Alfacs ha acabat de construir, s'estrenarà la pròxima temporada de navegació, però encara no hi ha cap data concretada.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Els preus de les comarques gironines es contenen amb un creixement interanual del 2,7% al juliol

GIRONA
economia

La inflació baixa gràcies a l’electricitat i els aliments

barcelona
economia

L’atur juvenil mundial marca la xifra més baixa dels darrers quinze anys

barcelona
economia

El Prat bat un nou rècord al juliol: més de 5 milions de passatgers

barcelona
economia

Es dispara el nombre de persones i empreses que no poden fer front als seus deutes

barcelona
VILOBÍ D’ONYAR

L’aeroport de Girona-Costa Brava supera el milió de passatgers

VILOBÍ D’ONYAR
economia

L’aeroport del Prat supera els cinc milions de passatgers al juliol i bat un nou rècord històric

El Prat de Llobregat
GIRONA

Joieria Quera obre la seva quarta botiga física a Sant Sebastià

GIRONA
L’ALTRA POTA DE LA MAJORIA

La clau d’una caixa d’obertura retardada

Barcelona