empresa
Bon Preu invertirà més de 200 milions d’euros fins al 2019 en noves obertures
El pla de creixement de la cadena catalana per als pròxims anys preveu 27 nous establiments
Voldria arribar als 80 supermercats a Barcelona
L’empresa d’alimentació i distribució Bon Preu invertirà més de 200 milions d’euros fins a la fi del 2019, segons un pla de creixement que preveu l’obertura d’almenys 27 nous establiments i la construcció de la nova seu corporativa del grup, a Osona; així com la creació de 1.300 llocs de treball. Ja durant la primera meitat de l’exercici, Bon Preu ha invertit 60 milions d’euros en obertures i reformes dels establiments existents.
“Són nivells d’inversió de rècord”, va explicar ahir a aquest diari el director financer de la companyia, Pere Anglada, que va reconèixer que la xifra de 200 milions és massa ajustada perquè només considera l’escenari ja previst i no les noves oportunitats que sorgiran durant aquest temps. “Segurament superarem els 200 milions d’inversió i les 27 noves obertures”, va afirmar Anglada, “perquè aquesta partida només inclou els projectes que ja estan acordats i no les noves oportunitats que sens dubte sortiran”.
La cadena, que opera amb les marques Bonpreu i Esclat, quant a supermercats, i EsclatOil en benzineres, és present en tot el territori. “Però és cert que hi ha ciutats en què encara no hi som o en què tenim una presència encara massa limitada”, va explicar Anglada.
Duplicar a Barcelona
En aquest sentit, la companyia té previstes noves obertures a Sant Cugat del Vallès i treballa per arribar a ciutats com Esplugues de Llobregat i ampliar la presència a Mataró, Sabadell i Terrassa, “on cabrien una desena de botigues”. En aquest sentit, també voldrien arribar a doblar la seva presència a la ciutat de Barcelona, on actualment disposen de 40 establiments. “Però les decisions les prenem quan trobem els emplaçaments ideals, perquè si ens obsessionéssim a obrir per arribar a una determinada xifra, segur que prendríem decisions equivocades”, va explicar el director financer.
Actualment, el grup amb seu a les Masies de Voltregà té una quota de mercat del 10%, una plantilla de 6.100 treballadors i 216 establiments, dels quals 123 són supermercats Bonpreu, 47 hipermercats Esclat, sis punts de recollida de compra en línia i 43 benzineres EsclatOil.
Semestre de més vendes
El grup explica que les vendes realitzades durant els mesos setembre i octubre estan sent més dinàmiques que les que hi va haver durant el primer semestre de l’any, especialment en les seccions de frescos.
Bon Preu va tancar el primer semestre fiscal (comprès entre els mesos de març i agost) amb un increment del 9,9% en la seva facturació respecte del mateix període de l’any passat, amb una facturació de 591 milions d’euros (vendes netes sense IVA) i consolidant el creixement continuat dels darrers anys. El 2016 la facturació total del grup va ser de 1.077 milions d’euros.
Confiança en el país i compromís
“La companyia no fa ni més ni menys que el que hem fet els darrers trenta anys i el nostre objectiu continua sent el mateix, oferir el millor servei a totes les poblacions on som presents”, va explicar a aquest diari el director financer del grup osonenc, Pere Anglada, en una posició més aviat modesta en uns moments en què algunes empreses opten per canviar el domicili social. “És cert que la nostra cartera d’inversions és un contrapès important en l’allau de notícies negatives, però han de ser els ciutadans els que valorin la mostra de confiança que fem en el país”, va considerar.
“De les empreses que deslocalitzen només puc dir que em sap greu, encara que el canvi de seu sigui un tema més aviat estètic.” “Nosaltres continuem treballant de la millor manera que sabem i la situació no ens ha d’afectar”, va explicar alhora que reconeixia que el grup ni ha aturat cap projecte ni té la intenció de fer-ho en un futur pròxim.