Cliventa obre la xarxa a la compra i venda d’habitatges
TECNOLOGIA. La jove empresa en línia capgira els costos i el funcionament del sector immobiliari, eliminant comissions
Cliventa ha sacsejat els fonaments de la compra i venda d’habitatges a l’Estat. La immobiliària digital, creada a Barcelona el 2016 per dos exalumnes d’Esade, ha posat la xarxa al servei d’aquesta activitat econòmica, introduint una tarifa plana i eliminant els comercials i les comissions que fins ara s’emportaven les agències. Asseguren que la mitjana d’estalvi en comissions se situa entre els 12.000 i els 13.000 euros.
Ignacio González, de les Illes Canàries, i Alejandro Briceño, de Saragossa, cofundadors de Cliventa, van dedicar mesos a endinsar-se en l’evolució del negoci immobiliari digital a Europa, la situació d’aquest a l’Estat i el possible encaix del nou model, i hi van detectar una oportunitat de negoci.
Briceño prové d’una família del sector immobiliari i aporta a Cliventa coneixements i contactes. González s’encarrega de l’àrea de màrqueting digital. “Vam veure que les agències no havien variat el seu funcionament en els darrers trenta anys, carregant unes comissions que tant nosaltres com molts propietaris considerem desorbitades. Llavors vam decidir implantar el model digital i donar una alternativa més als propietaris que volen vendre el seu habitatge d’una manera més transparent, amb més control sobre l’operació i a un preu més ajustat”, explica Briceño.
Van començar el maig de l’any passat amb 100.000 euros, un capital inicial aportat per ells mateixos, la família i uns business angels relacionats amb el sector tradicional. Van tancar l’any amb mig centenar de pisos captats i enguany ja tenen aquesta xifra cada mes. “En un any hem comercialitzat més de 300 habitatges i hem fet estalviar més de cinc milions d’euros en comissions als nostres clients”, assegura Briceño. González puntualitza que els objectius inicials pel 2017 eren “captar 300 habitatges, una xifra que ja vam superar acabat l’estiu”, i assegura que tenen previst tancar l’any amb 700 habitatges.
TARIFA FIXA.
Cliventa, comenta Briceño, “s’encarrega de fer les fotografies de l’habitatge, preparar els documents necessaris per a la compravenda, fer un informe de valoració perquè el propietari conegui el preu de mercat de l’immoble, identificar l’estratègia de comercialització i aconsellar el preu amb què s’ha de començar a publicar l’habitatge en els més de 50 portals amb els quals treballem, destacant-lo i optimitzant-lo perquè se situï sempre en les primeres posicions”. La immobiliària digital també fa el seguiment des de la publicació fins a la venda, filtra els compradors interessats en la compra i coordina la visita amb el propietari a través de la plataforma.
DE PRINCIPI A FI.
Cliventa va començar a Barcelona i Madrid. Abans de l’estiu d’enguany van obrir a València i Alacant, i des de l’octubre ja és a tot l’Estat. “A cadascun dels territoris on som tenim professionals experts que tramiten els serveis off-line. La resta està centralitzada a Barcelona”, explica González. L’objectiu que s’han marcat, apunta, “és vendre tots els habitatges que tenim en cartera el més ràpidament possible. Ara per ara, la nostra mitjana se situa per sota dels tres mesos”.
CLIVENTA
Enlairada amb empenta
La categoria immobiliària digital a l’Estat tot just comença a despuntar. Representa menys de l’1% de la quota de mercat del sector, però en tres anys, auguren els fundadors de Cliventa, “aquest percentatge pot arribar a situar-se entre un 5% i un 10%.
De fet, a Cliventa, pionera en aquest model digital a l’Estat, ja li han sortit competidors, i els seus fundadors apunten que aviat veurem sorgir més immobiliàries digitals a l’Estat, “perquè hi ha mercat, oportunitat de negoci i clients que busquen alternatives”.