Economia

Economia

El sector porcí ja pesa més a fora

El 60% del producte de les indústries càrnies del porc ja es ven a fora, segons Porcat

Les grans empreses pensen en créixer

Primer van ser profetes a la seva terra i ara es mengen el món. Les empreses catalanes de productes derivats del porc han fet del món el seu mercat principal i no pas com una estratègia per fer front a la crisi o a un possible boicot sinó com a creixement natural del seu negoci. Ho reconeixia Ricard Parés, director de Porcat, l’Associació Catalana de Productors de Porcí, que xifrava les exportacions en un 60% i desmentia que les empreses fossin objecte de boicot per part d’Espanya: “Ni hi ha hagut efectes ni preveiem tampoc que n’hi hagi”, va manifestar. Empreses com ara Espuña, Noel Alimentaria o Grupo Jorge van participar ahir en un col·loqui organitzat per Roca Junyent.

Algunes companyies, entre les quals Splendid Foods (Can Duran o Casa Sendra) o Enrique Tomás, presenten un pla de creixement exterior espectacular. En el cas de l’empresa de Seva, el seu conseller delegat, David Garcia-Gassull, deia ahir que l’exercici del 2017 serà “el primer any del procés d’internacionalització de la marca” i que tancarà amb un creixement del 300% en les vendes a fora. “La intenció és aconseguir un creixement agregat del 500% en els pròxims tres anys”, explicava, i és que la planta de producció del grup ja està homologada per produir segons els estàndards d’una trentena de països. Enrique Tomàs, al seu torn, va explicar que ja disposa d’una xarxa de 104 botigues, de les quals 11 són a l’exterior (cinc a Mèxic, cinc més a Londres i una a París). A més, planteja el desembarcament als Estats Units i projectes en països com ara Perú, Bèlgica, Luxemburg o Alemanya.

En els darrers deu mesos la cadena de pernils i entrepans ha obert 12 establiments i en té 17 en obres que preveu obrir abans del primer trimestre del 2018, ubicats a Barcelona, Madrid, Bilbao, Londres o Roma, entre d’altres. L’objectiu d’Enrique Tomás és tenir 100 botigues a Barcelona i comarques, 100 a Madrid, 100 a la resta d’Espanya i 200 més repartides per ciutats del món. Aquest pla de negoci suposaria tenir un 40% dels establiments fora de l’Estat espanyol, que es preveu que acabin facturant el 60% del total de la cadena.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
economia

Els viatgers del metro de Barcelona s’enfilen un 4,8% al juny

Barcelona
economia

Els empresaris del Vallès Oriental adverteixen de la manca de professionals a mitjà termini

Granollers
ECONOMIA

El Barcelona Deep Tech Summit preveu doblar el nombre d’assistents

Barcelona

Destinaran 23.000 euros per ajudar a joves estudiants i esportistes

figueres
economia

Campanya per atraure turisme nòrdic fora de temporada

tossa de mar
economia

Inici de la collita de poma gala: peces més petites per les gelades de l’abril però més producció

Bell-lloc d’Urgell
economia

Creix el lloguer de piscines particulars per hores a Catalunya

Mataró
economia

Denuncien que han d’atendre 11 persones que treballaven a més de 40 graus

Cambrils
SERVEIS

Personal de neteja i administratius, els més buscats als Serveis Locals d’Ocupació de Barcelona

Barcelona