Fica’t gestiona els mercats municipals per donar-los vida
Els serveis que ofereixen van dirigits a fer aquests espais més atractius, actius i accessibles
Manel Rodríguez, després d’uns anys com a tècnic de comerç i mercats a l’Ajuntament de Barberà del Vallès, decideix posar en marxa Fica’t, una iniciativa que pretén la gestió dels mercats municipals amb l’objectiu principal de fer-los créixer.
L’empresa pren cos el 2011 i inicia la seva activitat un any després. Amb seu social a Barberà del Vallès, és al mercat municipal d’aquesta localitat on Fica’t comença a caminar. “L’objectiu era assumir la gestió d’un mercat per any, però el mateix 2012 ja ens fem càrrec de dos, el de Barberà del Vallès i el d’Abrera”, explica. Any rere any Fica’t ha anat afegint places, fins arribar a hores d’ara a fer-se càrrec de la gestió integral de tres mercats i donar diferents serveis a vuit més. Per l’any vinent, les previsions apunten que la gestió s’ampliarà a tres mercats més, dos d’ells a la demarcació de Tarragona.
Els serveis que oferix Fica’t són ben diversos i el ventall abasta des de la direcció estratègica a la dinamització, la consultoria o la formació, passant per la gestió econòmica, el manteniment i la conservació de les instal·lacions i els equips; el seguiment i compliment del pla d’higiene i neteja; el control dels subministraments energètics per propiciar l’estalvi, i la seguretat de les persones i els espais, afegint també a aquesta oferta la figura de mediador en les relacions internes i externes dels paradistes. Tot amb l’objectiu final de la millora i l’impuls comercial d’aquests centres.
EXPERIÈNCIA ÚNICA.
Fica’t treballa sota la màxima de les tres A: fer un mercat atractiu, actiu i accessible, “que al final esdevé una C de comoditat”, apunta. I per arribar fins aquí ha organitzat tallers de risoteràpia per a la gent gran al bell mig del mercat de Barberà del Vallès o promou un simpa, com ho van fer als mercats de Viladecans o Cardedeu, en què un client guanyador d’un sorteig disposa de deu minuts per comprar gratuïtament a les parades.
“Totes les campanyes que organitzem tenen un sentit estratègic, no ens quedem només en l’aspecte festiu. Perquè el que pretenem és que a través de l’activitat organitzada s’aconsegueixi millorar l’accessibilitat o incrementar el tiquet mitjà o la freqüència de compra en el mercat en qüestió”, afirma.
INCANSABLES.
Amb una facturació prevista per enguany de 300.000 euros, Fica’t s’ha fixat com a objectiu estratègic disminuir l’edat del comprador dels mercats municipals –que ara té en una dona major de 57 anys el perfil de client més habitual–, igualar la paritat home-dona en els compradors i impulsar les botigues en línia d’aquests espais. Perquè, assegura Rodríguez, “en el mercat és on es troba la màxima qualitat”.
FICA’T
El repartidor de felicitat
“Ets feliç?”, pregunta cada matí en Manel Rodríguez a cadascun dels membres del seu equip. Per a ell, en la felicitat rau l’èxit de l’empresa. “No som el Google dels mercats municipals, però intentem passar-ho be amb el que fem, ser feliços”, assegura. David J., que forma part de la plantilla de Fica’t i té una minusvalidesa del 65%, és l’encarregat d’escampar portes enfora aquesta felicitat. Cada dissabte al matí, en David reparteix globus a la canalla que volta pel mercat municipal de Barberà del Vallès.