Economia

Vendre pis sense comissions

La plataforma tecnològica Housfy revoluciona el sector immobiliari amb rebaixes de costos per als propietaris

La nostra intenció és ocupar les principals ciutats espanyoles
Voldríem estar en el curt termini en el ‘top 10’ de les agències del sector

Sembla que l’activitat immobiliària recupera pistonada, i això pot donar peu a iniciatives que poden transformar profundament el negoci, com la de Housfy, plataforma tecnològica de compravenda d’habitatges que ja s’ha col·locat entre els les vint immobiliàries més actives de Barcelona, amb una ràtio de dos immobles venuts al dia, en un model en què al venedor d’un pis li estalvien fins a 12.000 euros en comissions.

Amb una plantilla de 25 persones i unes previsions de volum de facturació per a enguany de 2,4 milions d’euros, no sembla forassenyat pensar que per a aquesta proptech es puguin complir les previsions del director de la companyia, Albert Bosch: “Voldríem estar a curt termini en el top 10 de les agències immobiliàries espanyoles i vendre al mes entre 100 i 200 habitatges.”

Propietari proactiu.

La rebaixa en les despeses de gestió per al venedor, que ha aixecat certes alarmes entre les agències tradicionals, ha consistit senzillament, com explica Bosch, “a suprimir el que tradicionalment es cobra per fer les visites, que en el nostre cas les fa el propietari, que així es pot estalviar 12.000 euros. Hem aconseguit que, en conjunt, els nostres clients s’hagin estalviat tres milions d’euros”. A banda, com remarca Bosch, “som molt eficients en la captació i gestió de pisos”. Eficiència en una conjuntura oportuna: “L’impacte d’iniciatives com la d’Airbnb han encarit els lloguers i això impulsa la gent a comprar pisos. A més, cada vegada tenim més estrangers que venen a viure aquí.” En conseqüència, “els bancs tornen a donar hipoteques, rebaixen els filtres als seus clients potencials”. En aquest sentit, Housfy, després de firmar sengles convenis amb Banc Sabadell i Abanca, ha obert un servei d’hipoteques per ajudar els seus clients en l’adquisició de l’habitatge, amb un finançament que pot arribar al 80%. “Anem a un ritme d’assolir tancar 15 hipoteques cada mes”, explica Bosch, que afegeix la dada que el 90% dels compradors necessiten hipoteca, però només se’n concedeix el 22% a l’Estat espanyol.

Amb el petit promotor.

L’oferta de serveis de Housfy no es vol aturar aquí: “Ja hem començat a oferir un producte per a empreses, petites promotores, que fan a l’any unes cinc promocions, de 10-15 pisos.” En aquest àmbit ja ha aconseguit dos clients, atrets per la capacitat de gestionar informació de la proptech: “A mesura que anem creixent, ampliem la base de dades sobre possibles compradors, i això a les promotores els pot interessar.” El processament de la informació ha permès Housfy segmentar els perfils de la seva clientela: persones de més de seixanta anys que han rebut una herència; divorciats de quaranta anys; persones també en la quarantena que volen comprar després de rebre un augment salarial o tenir un fill; persones que han de vendre per passar un mal moment econòmic i professionals de la compravenda de pisos.

Així mateix, “per a empreses, sovint individuals, que es dediquen només a comprar i vendre, amb aquesta línia es poden estalviar les comissions per transacció que els cobren les agències”. Una segona línia, que encara s’està ajustant, consistirà a “oferir eines útils a les agències immobiliàries tradicionals”. D’aquesta manera, Housfy vol mostrar a les empreses del sector que la transformació és inexcusable i que aquesta passa per l’ús intel·ligent de la tecnologia.

Pel que fa als plans d’expansió, si bé ara l’activitat de Housfy es concentra a Barcelona i la seva àrea metropolitana i a la comunitat de Madrid, i obrint mercat ja a València, la intenció a curt termini “és ocupar les principals ciutats espanyoles i veure en el futur si és possible establir-nos en una ciutat estrangera”.

Visibles a la tv.

Housfy ha fet un gran esforç per reforçar la seva marca, amb una intensa campanya d’anuncis a la televisió, “que ha servit per augmentar la ràtio contacte/contracte”, i que ara es reforçarà “empaperant tot Barcelona amb 500.000 cartells publicitaris”. En poc temps, l’empresa ha assolit una important musculació financera: recentment ha rebut un milió d’euros, que s’afegeixen als 700.000 que va aconseguir en el moment de la seva irrupció al mercat, el mes de març del 2017. Housfy és una de les fintechs que han rebut el suport en la seva sortida al mercat de Nuclio, la venture builder de l’inversor privat Carlos Blanco.

Mercat molt atomitzat

El cert és que Housfy irromp al negoci immobiliari a Barcelona en un moment en què la competència és més aferrissada que mai, amb una gran munió d’agències maldant per aconseguir una part del pastís, ara que el mercat recupera embranzida, amb preus que guanyen un 10% d’un any a l’altre i que ja estan als nivells del 2008. Com explica Albert Bosch, “a Barcelona l’any passat es van vendre entre 20.000 i 25.000 pisos, i hi ha 2.500 agències a la ciutat, així que toquen a 10 pisos per agència.” No és estrany, doncs, que ens trobem amb petites agències d’un o dos empleats, que “possiblement estan obligats a cobrar aquestes comissions tan altes als seus clients, perquè si no és així, el negoci no és rendible”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.