Uriach fa compres a Itàlia i augmenta les vendes un 15%
La farmacèutica tanca l’exercici del 2017 amb una facturació de 174 milions d’euros i preveu créixer fins als 300 milions el 2022
No descarta més compres i tenir un paper rellevant a Europa
La companyia farmacèutica Uriach continua augmentant les seves dimensions i diversificant-se a l’exterior amb la recent compra a Itàlia de dues companyies especialitzades en productes ginecològics i pediàtrics, Progine i AR Fitofarma, que facturen 5 i 7 milions d’euros respectivament. Per motius de confidencialitat, es desconeix l’import de l’operació, que ahir va anunciar el conseller delegat, Oriol Segarra, i que permetrà al grup amb seu a Palau-solità i Plegamans guanyar massa crítica dins el mercat italià de suplements nutricionals fins a situar-se entre les cinc primeres marques. “La nostra voluntat és que allà on anem, siguem rellevants”, explicava Segarra a l’hora de justificar per què es treballen més alguns mercats que no pas d’altres. Uriach té filials a Itàlia i Portugal, però ven els seus productes a 70 països de les principals regions del món i l’exportació concentra ja un 60% de les vendes, quan l’any 2012 amb prou feines arribava a un 30%. El grup està ja entre les primeres cinc companyies en el segment de negoci de l’atenció de la salut a Itàlia, l’Estat espanyol i Portugal, i ara es proposa ser un “jugador rellevant a nivell europeu” en aquest negoci, de manera que l’últim any ha estudiat operacions per créixer a França i Polònia.
La companyia va tancar l’exercici del 2017 amb una facturació de 174 milions d’euros, un 15% més que les vendes del 2016 però un 75% més amb relació al tancament de l’exercici del 2012, just abans que comencés el pla director de cinc anys que ara acaba. El benefici brut d’explotació (Ebitda) de la companyia també va registrar un augment significatiu, passant dels 12 milions d’euros el 2012 als 51 milions d’euros registrats el 2017. Per al pròxim pla director del grup, que abraça el període 2018-2022, Uriach vol arribar a assolir unes vendes de 300 milions d’euros. “El nostre objectiu és mantenir la mateixa orientació del negoci, però seguir en el camí de la internacionalització i la innovació”, deia Segarra.
Entre els productes més venuts hi ha marques com Biodramina, Fisiocrem, Filvit, Aquilea, Aero-Red, Utabon i Halibut. La divisió del negoci anomenada consumer healthcare (venda de productes d’autoconsum a farmàcies i parafarmàcies) representa ja un 55% de les vendes del grup i la divisió B2B (que inclou medicaments genèrics o fabricació per a tercers) concentra el 45% restant.