Empreses
Saplex
Lideratge i compromís
L’empresa líder en bosses d’escombraries Saplex augmenta un 140% les inversions en noves maquinàries i l’ampliació de les instal·lacions
Amb una quota de mercat del 53% a l’Estat, preveu augmentar les vendes
Nascuda el 1975 a Canovelles, l’empresa familiar catalana Saplex ha sabut apostar per la qualitat i el compromís pel territori amb una fórmula que l’ha convertit en líder indiscutible en el seu sector. Amb una quota de mercat del 53% a l’Estat espanyol en bosses d’escombraries i del 45% en bosses d’alimentació i congelació, la companyia fabrica amb la seva marca pròpia i per a tercers, i és el proveïdor en exclusiva per a la cadena de supermercats Mercadona des del 1998, per a la qual ha desenvolupat productes sota demanda amb la marca Bosque Verde, bàsicament en l’àmbit de l’alimentació. La relació és prou important i actualment Mercadona representa el 87% de la producció de l’empresa catalana. A més, la companyia realitza tota la producció des de la planta vallesana, mentre que altres competidors, amb menors quotes de mercat, han externalitzat a altres països, com ara la Xina.
Durant l’exercici del 2017, Saplex ha batut el seu propi rècord de producció, amb més de 24.000 tones de producte, però espera superar la xifra durant el 2018 i arribar a les 25.500 tones, segons explica Dani Folch, director general de la companyia, de capital cent per cent català. “El nostre objectiu és continuar creixent perquè així mantenim un projecte industrial arrelat a Catalunya i que crea riquesa en el territori”, explica Folch. El directiu explica que en els últims anys, també inclús durant l’època de la crisi econòmica i immobiliària, el creixement sostingut de la companyia ha estat de vora el 5% anual. “Volem créixer en tones perquè és el que ens permet abaixar costos i assolir l’objectiu de tenir una fàbrica autònoma”, diu Folch. L’increment en la producció s’explica pel creixement del mercat intern, que representa el 90% del total, però també per les vendes a l’exterior, encara residuals i que no són l’objectiu de Saplex. Amb tot, la companyia ja és present a França, Bèlgica, Holanda, Itàlia, Finlàndia, Noruega, Lituània, el Marroc, el Perú i arribarà en els pròxims mesos a Xile. Les exportacions representen, aproximadament, el 6% de les vendes.
Saplex va tancar l’exercici del 2017 amb una facturació de 55,2 milions d’euros, un 10,6% més que en el 2016 (quan en va facturar 49,8 milions) i confia tancar l’exercici del 2018 amb 58 milions en vendes. L’increment dels números és degut a la capacitat de la companyia per liderar un mercat molt competitiu gràcies a la innovació en processos, a la qualitat dels seus productes i a la consolidació de la seva relació com a interproveïdor especialista de Mercadona. Actualment dona feina a 124 persones.
De cara a l’exercici del 2018, Saplex ja ha començat a executar inversions a la planta de Canovelles per valor de 6 milions d’euros, un 140% més que durant el 2017. La inversió es focalitza en la millora dels processos productius i és previst que dos milions d’euros es destinin a la compra de màquines de confecció; dos milions i mig més, a màquines d’extrusió, i entre un milió i mig d’euros i dos milions, a condicionar naus i altres instal·lacions. El 2015 la companyia va posar en marxa un magatzem intel·ligent i hi va invertir 3,5 milions d’euros en una nau completament robotitzada de més de 1.250 m² i capacitat per a més de 3.200 palets, que va permetre integrar gairebé tota l’activitat logística de Saplex a Canovelles.