Nestlé va invertir 33 milions d'euros en la seva fàbrica de Girona el 2009

El gros dels diners van anar destinats a la construcció de les instal·lacions de Nescafé Dolce Gusto

Segons Nestlé, entre les fàbriques que el 2009 van rebre més inversió hi ha la de Girona, on es van destinar 33 milions d'euros. El volum més gran d'aquesta inversió va ser per construir la nova fàbrica de Nescafé Dolce Gusto, que va començar a produir l'últim trimestre del 2009. En el transcurs d'aquest 2010 Nestlé culminarà la instal·lació de les quatre línies d'envasament previstes en aquesta fàbrica, que tindrà una capacitat de producció de 400 milions de càpsules anuals.

Una altra part de la inversió, segons fonts de la companyia, es va destinar al rellançament del Nescafé Classic, que amb nova tecnologia «ha aconseguit una aroma i un sabor més intensos».

Dolce Gusto és una de les marques que més bons resultats donen al grup. Nestlé comercialitza Dolce Gusto a 23 països, la majoria europeus. El 2009 Dolce Gusto va créixer un 70% a Europa i aquest creixement encara va ser més intents en el mercat espanyol, on les vendes del sistema de cafè en càpsules es van duplicar. L'Estat espanyol és el tercer país en volum i d'aquí a dos o tres anys l'empresa espera que es converteixi en el principal mercat de Dolce Gusto a Europa. L'any passat, segons la companyia, van vendre 1,2 milions de cafeteres per preparar les monodosis Dolce Gusto a tot el món. A Viladrau, segons van dir ahir els representants de l'empresa, l'any 2009 també van rebre una inversió per part del grup per valor de 3,5 milions.

Les vendes a l'Estat són de 2.077 milions

Les vendes de Nestlé van arribar l'any passat als 2.077 milions d'euros, un 2,7% menys que el 2008. Les exportacions, la majoria de les quals van tenir com a destinació altres empreses del Grup Nestlé, especialment europees, van representar un 15% del total de la xifra de negoci i es van situar en 307 milions d'euros, un 8,3% menys que l'any anterior, segons va dir ahir la companyia en un comunicat. Nestlé assegura que les exportacions continuen tenint «un elevat potencial» a mitjà i a llarg termini, gràcies a la «notable competitivitat» de les fàbriques de l'Estat espanyol. Per categories de productes, els més exportats van ser el cafè soluble, aliments infantils, xocolates, gelats, cafè verd descafeïnat i productes lactis, mentre que els principals països importadors van ser França, Portugal, Itàlia, el Regne Unit, Suïssa i Grècia. Per la seva banda, les vendes locals van arribar als 1.770 milions, una xifra lleugerament inferior als valors de l'any anterior (1.800 milions) malgrat l'important deteriorament que van registrar els mercats alimentaris durant el primer semestre del 2009.

Rellançaments i renovacions

Un dels negocis que més bons resultats van registrar va ser el del cafè en càpsules (Nespresso i Nescafé Dolce Gusto), en què el mercat espanyol està ja entre els tres amb més nivell d'operacions en àmbit mundial.

Els productes més tradicionals del grup, com ara Nescafé o la xocolata, també «van accelerar sensiblement la seva evolució a partir de l'execució de diversos plans de rellançament i renovació».

Malgrat això, els bons resultats registrats en aquests negocis van ser en bona part «neutralitzats per la negativa evolució del mercat de l'hostaleria, que «ha patit encara amb més intensitat que la resta de mercats alimentaris les conseqüències d'un consumidor retret, preocupat per l'augment de la desocupació i amb una creixent necessitat de retallar les despeses. «Els negocis de gelats, aigües i Nestlé Professional han tingut dificultats per mantenir els nivells de vendes d'anys anteriors, malgrat haver expandit les seves participacions de mercats», va afirmar la companyia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.