El Trull Alenyà inverteix 1,2 milions en una nova planta
L’empresa centenària, que premsa en fred i utilitza moles de pedra
Preveu quadriplicar la producció d’oli
L’empresa centenària de producció d’oli El Trull d’Alenyà ha invertit 1,2 milions d’euros en una nova planta a Corçà que substitueix l’antiga nau de Torroella de Montgrí i que possibilitarà multiplicar per quatre la producció d’oli.
Les noves instal·lacions, que es van inaugurar ahir a la tarda, permetrà a l’empresa de cinc generacions que enguany ja produeixi entre 70.000 i 75.000 litres d’oli quan l’any passat en va fer 25.000.
El gerent d’El Trull d’Alenyà, Jordi Oliver, va explicar ahir que és l’única empresa a Catalunya que fan gran producció a través d’aquest sistema tradicional, és a dir, que premsen les olives en moles de pedra –com les que s’han instal·lat a les noves instal·lacions– i el premsatge es fa en fred. “Sobretot valorem la qualitat”, va insistir Oliver, que va explicar que havien rebut també aquesta demanda des de diversos sectors gastronòmics i turístics. De fet, en la presentació d’ahir també hi va haver el xef del restaurant Casamar de Llafranc, Quim Casellas, que fa servir aquest oli habitualment. Casellas va destacar la importància d’un producte del territori i de qualitat. També, com Oliver, van afirmar que les noves instal·lacions s’han dissenyat per atendre visites guiades i fer demostracions culinàries. “També és un valor afegit que un client que vingui a casa meva i tasti l’oli pugui visitar després les instal·lacions”, insistia Casellas.
El 80% de l’oli d’El Trull d’Alenyà es comercialitza en el mercat català. La previsió és obrir-se encara més, però, al mercat estranger, i per això han creat la marca tradicional olive oil by J.Oliver, destinada a les exportacions. Pel que fa al format, a banda de garrafes de plàstic i ampolles de vidre, també n’hi ha de bag in box.