Economia

Estudi per incentivar el comerç local

Llagostera, Vidreres i Hostalric participen en una anàlisi de la UdG

Tres municipis gironins –Vidreres, Llagostera i Hostalric– han participat en un estudi pilot centrat a determinar les possibilitats d’impulsar el pas del comerç tradicional al digital. L’estudi Anàlisi per a la dinamització del teixit comercia ha estat elaborat per la Càtedra Cambra de l’Empresa Familiar de la Universitat de Girona, amb l’impuls del Servei de Promoció i Desenvolupament Local de la Diputació de Girona.

L’estudi, presentat ahir a la Diputació de Girona amb la presència també de l’alcalde de Llagostera, Antoni Navarro, i el regidor de Promoció Local, Eduard Díaz, va posar en relleu que cal una estratègia local per digitalitzar el comerç i que una possible solució seria una plataforma que agrupi les botigues de cada poble. “Es tractaria d’una plataforma que ha de ser capaç de generar confiança, en la qual el client trobi el que busca i finalment opti per comprar”, va explicar la doctora Andrea Bikfalvi. En aquest sentit, es va concloure que seria interessant que cada municipi fes una autodiagnosi del seu comerç local per, posteriorment, “acompanyar” el sector amb ajuts per poder fer aquest pas cap a la digitalització perquè, per exemple, es constata que un de cada dos clients fa compres en línia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia