Estudi per incentivar el comerç local
Llagostera, Vidreres i Hostalric participen en una anàlisi de la UdG
Tres municipis gironins –Vidreres, Llagostera i Hostalric– han participat en un estudi pilot centrat a determinar les possibilitats d’impulsar el pas del comerç tradicional al digital. L’estudi Anàlisi per a la dinamització del teixit comercia ha estat elaborat per la Càtedra Cambra de l’Empresa Familiar de la Universitat de Girona, amb l’impuls del Servei de Promoció i Desenvolupament Local de la Diputació de Girona.
L’estudi, presentat ahir a la Diputació de Girona amb la presència també de l’alcalde de Llagostera, Antoni Navarro, i el regidor de Promoció Local, Eduard Díaz, va posar en relleu que cal una estratègia local per digitalitzar el comerç i que una possible solució seria una plataforma que agrupi les botigues de cada poble. “Es tractaria d’una plataforma que ha de ser capaç de generar confiança, en la qual el client trobi el que busca i finalment opti per comprar”, va explicar la doctora Andrea Bikfalvi. En aquest sentit, es va concloure que seria interessant que cada municipi fes una autodiagnosi del seu comerç local per, posteriorment, “acompanyar” el sector amb ajuts per poder fer aquest pas cap a la digitalització perquè, per exemple, es constata que un de cada dos clients fa compres en línia.