Miquel Alimentació consolida la seva posició
Ha obert oficines a Bogotà, Casablanca i Xangai per potenciar l'exportació i la importació, i vol ser líder en autoservei a l'engròs a l'Estat
Miquel Alimentació exporta des de fa molts anys, «però ho feia puntualment». Amb la idea de consolidar aquestes vendes, l'empresa ha obert oficines a Bogotà, Casablanca i Xangai. Però a la vegada, i aprofitant que Miquel Alimentació té una línia de distribució de 3.000 clients a tot l'Estat espanyol «que visita setmanalment», ha decidit portar productes d'altres països a l'Estat. Entre aquests productes hi ha, per exemple, un tequila de gamma mitjana, la cervesa Casablanca o menjar mexicà, «perquè el que fins ara hi ha a l'Estat és texà». «Fer marca fora de l'Estat i fora del teu mercat no és fàcil», segons va explicar el director general de l'empresa, Pere Laymon, que va assegurar que amb aquesta línia de negoci preveuen incrementar la facturació entre un 4% i un 5%.
El negoci principal de Miquel Alimentació són els autoserveis a l'engròs. Actualment disposa de 55 centres en deu comunitats autònomes: Catalunya, Madrid, les Balears, Castella-la Manxa, Castella i Lleó, la Comunitat Valenciana, la Rioja, Múrcia, el País Basc i Andalusia. Aquesta línia està orientada en exclusiva a la venda per a la mitjana hostaleria, la restauració i els comerços. El pla estratègic de la companyia és ser líders d'aquí a quatre o cinc anys a tot l'Estat espanyol «i ja anem pel camí» en aquest model per reforçar les àrees que suposen per a l'empresa «el 50% del negoci i més del 50% del benefici». L'objectiu és ampliar la seva xarxa de centres Gros Mercat i entrar en zones noves, com ara Astúries, Cantàbria, Navarra i Galícia. Precisament, i en aquesta línia, s'ha inaugurat un d'aquests centres recentment a Puerto Real (Cadis). Gros Mercat rep anualment més de 2,5 milions de visites de professionals i ofereix un assortiment de més de 14.000 referències.
Miquel Alimentació és, per volum i cobertura geogràfica per punts de lliurament, la primera empresa majorista de l'Estat. Va tancar l'exercici 2009 amb una facturació de 1.045 milions d'euros i té prop de 3.500 treballadors.
La diversificació de negoci és un dels èxits de l'empresa. Té cinc plataformes logístiques –Vilamalla, Tortosa, Burgos, Mercabarna i Fuente de Piedra (Màlaga)– per donar cobertura a tot l'Estat, incloent-hi les Balears, les Canàries i Andorra.